Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Får jag presentera Stella - 5 dagar ung

Av Kaela - 11 mars 2011 14:30




  


Dikt till min lilla sondotter Stella


Ingen solstråle
kan lysa klarare,
inget under
är märkvärdigare
än du lillebarn


Ingen revolution
är så genomgripande
som den du på ett ögonblick
åstadkommit
i dina föräldrars liv


Tiden försvinner
så snabbt
en dag kan du krypa
och så gå.


Inom kort tågluffar du
till dina föräldrars förskräckelse
till världens mest
avlägsna hörn


Men den som hållit dig i famnen ’
nu när du doftar nyfödd
ska alltid minnas.
och alltid vänta
med öppna armar


- om du skulle behöva något


Varken förväntningar
eller förhoppningar
varken drömmar
eller längtan
har varit nog
för att förbereda
de som längtat
för den verklighet
som är du


Kaela  

 
 
Kristina

Kristina

6 mars 2011 20:52

Vad stolt du måste vara över detta lilla goa barn.
Underbar dikt!
Jag är oxså en stolt farmor.
Kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

6 mars 2011 21:41

Ja och så innerligt tacksam - att allt har gått bra!

Det är fint att vara farmor och mormor!

Kram

 
Catharina

Catharina

6 mars 2011 22:06

Men vilken fin liten tjej! Å fina kläder också ;-), helt i min smak!

kram

http://echolmlund.blogspot.com

Kaela

7 mars 2011 06:11

Ja visst är hon ett litet underverk.

Förstår att du gillar kläderna...

Kram och en bra dag till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

7 mars 2011 08:04

Vilken ljuvlig baby! SÅ fantastisk! Finns det något så stort som dessa små varelser! Dikten säger så mycket!
Min längtan växer ...

Tack för att vi fick se Stella! Kramar!

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

7 mars 2011 08:17

Ja hon är förstås ljuvlig.....de är ju så fantastiska dessa små nya människor.

Förstår att din längtan växer.

Kramar

 
Kristina

Kristina

7 mars 2011 11:38

Grattis till detta söta knyte. Barn är verkligen Guds gåva som vi av nåd får ta hand om och vägleda i denna värld. SÅ fin dikt du skrivit Ha en bra dag Kram

http://ruach.blogg.se

Kaela

7 mars 2011 13:13

Ja det är en känsla av värdnad man närmar sig en alldeles nyfödd liten människa med.
Så ovetande - med ett helt liv - och en så fullkomlig liten skapelse.
Någon har sagt: Varje barn kommer till världen med budskapet att Gud inte givit upp hoppet om oss."
Tänker ofta på det när jag står inför det Mästerverk en ny liten människa är.

En riktigt bra dag önskar jag dig också!

kram!

 
Spanaren

Spanaren

8 mars 2011 10:05

Så vacker Stella är och så vackra ord hon får med sig i livet. Det var en en fin start på hennes livsväg. Tack för att du delar din gläjde så att jag också får glädjas med dig. Grattis till alla som värnar om lilla Stella/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

8 mars 2011 13:55

Tack!
Blir glad!
Ja hon är ett litet underverk den lilla.....hoppas hon ska gilla orden en dag...när hon kan läsa dem.

kramar

 
susanne

susanne

8 mars 2011 12:26

Grattis till lilla underverket
kramar Susanne

http://margitohlsson.blogg.se

Kaela

8 mars 2011 13:54

Varmaste tack Susanne.
Jo nog är de ett litet underverk dessa nya små människor.

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards