Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Psykvården i Sverige är knappast värd namnet vård

Av Kaela - 31 mars 2011 08:27

Sitter här med tårar i ögonen efter att ha läst en artikel i Dagens nyheter.


Om trettonåriga Maja som inte vill leva..som skadar sig själv på alla sätt det är möjligt.

Mammas och pappas kamp för en tvångsvård som de ser som det enda som kan rädda deras dotter.

Vårdens tillkortakommanden som resulterar i att Maja till sist skadar sig själv mycket svårt.


När man läser detta inser man att något måste hända med den psykiatriska vården i Sverige, som gör den bättre och mera anpassad till vilka de ska vårda.


Läs artikeln


 
 
skrivmoster

skrivmoster

31 mars 2011 08:42

Så ruskigt att läsa detta! Hur är det möjligt att det kan hända? Det behövs krafttag för att komma tillrätta med det som är fel i lagstiftningen. Det är alldeles för många människor som far illa och inte har ett drägligt liv!
Man blir både ledsen och arg!
Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

31 mars 2011 15:49

ja det blir man verkligen!
Både ledsen och arg.
Det är rent fruktansvärt att det får vara så här!
Det är som Kristina svarade - bön behövs.
Kanske borde alla kyrkor utlysa bön för våra unga!
Och för de som ska möta dem så de blir kärleksfulla och förstående.

Kramar om!

 
Kristina

Kristina

31 mars 2011 11:51

Så grymt. Gråter när jag läser sånt. Hur ska vi kunna hjälpa alla stackars ungdomar för det är ett växande problem? Hör från barnens skolklasser om hur ungarna skär sig o ibland triggar de varann.
Mkt bön behövs för de unga o för de som fattar
besluten. Kram till dig

http://ruach.blogg.se

Kaela

31 mars 2011 15:46

Ja visst är det fruktansvärt!
Man känner både med flickan och med föräldrarna!
Alltför många unga mår alltför dåligt.
Förbön för våra unga borde utlysas i alla kyrkor!

Kramar om dig!

 
Marina

Marina

31 mars 2011 14:15

Hej
Tusen tack och så snabbt du svarade tillbaks.
Jag har en del frågor och annat.
Du är alltid välkommen tillbaks och önskar dig en fin vecka.
Kram
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Kaela

31 mars 2011 15:49

Ställ alla frågor du vill.
Jag svarar så gott jag kan!

Kram och en bra vecka till dig också!

 
Ingen bild

Malin & Carl

31 mars 2011 16:39

Fruktansvärt att det ska vara på det här sättet i modern tid. Jag lider med alla berörda.
Kramar från oss

Kaela

31 mars 2011 17:19

ja det är så hårt att man knappast orkar tänka hur de har det.
Flickan som lider svårt och de stackars föräldrarna.
Man förstår inte hur det bara kan vara möjligt - och vill göra allt för att många ska upptäcka den här bristen.
jag ser den dagligen i mitt arbete.
Om inte så här svåra fall - så ser jag människor må väldigt psykiskt dåligt utan att få hjälp.

En kram tillbaka till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards