Alla inlägg den 2 april 2011

Av Kaela - 2 april 2011 19:29

Skrämmande att läsa att någon tagit sig in på en veterinärklinik i Blekinge och stulit en avlivningsväska. - e n sån vars innehåll används när man ska avliva djur.

Man bara undrar om det finns en tanke bakom föremålet som stals - eller om det bara råkade bli den.

Oavsett vilket är det allvarligt.

Kanske behöver såna väskor förvaras i säkerhetsskåp typ kassaskåp


Läs artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 2 april 2011 11:01

 


Surfade på jobbet häromdagen för att jag ville hitta statistik om frivilligarbete.

Att surfa är verkligen inte alltid att styra - man kan hamna på de mest konstiga  och de mest fina saker.


I förbifarten när jag kom in på en sida läste jag de här orden - och nu ger jag dem till dig.


Vi behöver sluta se Gud som åtskild från oss och oss själva som åtskilda från varandra.

Av Kaela - 2 april 2011 10:47

Äntligen verkar våren vara riktigt på intåg.

Men den har med sig vissa följeslagare som är mindre roliga.

I helgen kommer halterna av pollen att stiga ordentligt.


Jag kände av det redan igår genom ett praktullt allergianfall som fullständigt slog ut mig - trots dubbel dos antihistamin.

I Sverige finns bort emot 2 miljoner pollenallergiger.


Ett råd brukar vara att man ska börja med antihistaminet minst två veckor innan pollensäsongen .

Jag slutar aldrig eftersom jag också är dammallergiger och parfymallergiger - men detta till trots tvärreagerade kroppen.


Jag följer stadigt pollenrapporterna  - och har kanske i allafall ibland en viss nytta av det.


Läs mera i artikeln i Expressen

Av Kaela - 2 april 2011 10:39

Du är vad du äter har någon sagt.

Och om man får tro artikeln i Expressen kan vi äta oss smartare, lugnare och lyckligare.

Betydligt bättre att slänga i sig några bananer än att knapra lyckopiller - eller hur.

Bananer lär nämligen ge oss serotinin.

Och  signalsubstansen serotonin balansera våra känslor och styr vårt mående som hunger, glädje, irritation, ilska, välmående, livslust med mera.

Äta frukost måste vi förstås - och jag tror att många av oss vet att det är dagens viktigaste mål.


Och dricka mycket.

Får vi brist på vatten flyter tankarna trögare.


Egentligen är det ju självklara saker som sägs i artikeln - men vi har lätt att glömma vi människor så vi behöver säkert påminnas.


Många fler råd kan du läsa i artikeln.

Av Kaela - 2 april 2011 10:28

 



Du är inte bara ansvarig för det du säger, utan även för det du inte säger.


Martin Luther King

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards