Alla inlägg den 9 april 2011

Av Kaela - 9 april 2011 15:54

I Pakistan fick även spindlarna en hård tillvaro när översvämningarna dränkte in deras boplatser.

Men de fann på råd - och flyttade upp i träden.

Där spinner de gråa nät runtom lövverket.

Inte så vackert kanske - men - brittiska statliga biståndsmyndigheten har upptäckt att i de områden där spindlarna spinner sina nät - där minskar malariamyggen.

En värld som tycks styras av en intelligens måste man nog säga.


TIll artikeln i Svenska Dagbladet

Av Kaela - 9 april 2011 13:48

Visst har vi alla funderat över om vi är effektivware - och om vi hinner mera idag när vi har så många nya tekniska hjälpmedel?


Lucy Sbrocchi som jobbat med att effektivisera kontor sedan 1980-talet säger i dagens Nyheters artikel att det är tvärtom.

Jag är helt beredd att hålla med henne.


Vi får mail stup i kvarten som vi känner att vi måste svara på.

Vi har både telefon, dator, fax och mobil.

Vi nås hela tiden. - och blir stressade och en stressad person är knappast effektiv.

Så - ja jag tror att all ny teknik gör oss okoncentrerade och ineffektiva istället för tvärtom.


Skulle gärna vilja ha hjälp av Lucy att hitta tids och effektivitetstjuvarna på mitt kontor!


Till artikeln

Av Kaela - 9 april 2011 09:32

 

Bilden är foto av en tavla

 



Jag tror på en Gud, som är helig och varm,
som ger kampglöd och identitet,
en helande Gud som gör trasigt till helt,
som stärker till medvetenhet.


Jag tror på en Gud, som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt,
en tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt.


Jag tror på en Gud, som bor inom mig
och som bor i allt utanför,
en skrattande Gud som vill skratta med mig,
som lever med mig när jag dör.


Christina Lövestam

Av Kaela - 9 april 2011 09:24

 


Det vi gör för våra medmänniskor gör vi också för oss själva.


Stefan Einhorn

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards