Alla inlägg den 15 april 2011

Av Kaela - 15 april 2011 18:57

Ett nytt tillvägagångssätt när det gäller att komma över andras tillhörigheter används av en liga som härjar i Uppsala och Stockholm.

Man tar sig in på arbetsplatser och stjäl nycklar ur kläder och tar sig sedan till personens bostad och länsar hemmet.


Tjuvarna är förstås inte identifierade.

Något man bara hoppas ska ske väldigt snart.
Till dess får framför allt de som bor i Uppsala och Stockholm se upp med att låta hemnycklar (eller andra nycklar) finnas i ytterkläderna.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 15 april 2011 14:43

Fyra av fem arbetslösa som har möjlighet att få mer än a - kassa via försäkringar vet inte ens om det.

Jag är förvånad över att  fackförbunden inte ger information till sina medlemmar om detta så att alla vet vilka rättigheter de har om de blir arbetslösa - då ju varje extra krona är guld värd.


Här finns info


Läs Göteborgspostens artikel


Dagens Nyheters



Av Kaela - 15 april 2011 12:40

 




När marken gungar

rädslan får makten

luften tar slut



När maktlösheten krossar allt

den tysta gråten kväver

det inre skriket dånar


vet jag ändå

Du ska aldrig överge mig

aldrig lämna mig

från tusen ljusår bort

är Du mig närmare än allt

Kaela



Av Kaela - 15 april 2011 12:16

 



Egentligen finns vi till genom kärleken.

Det är kärleken som bestämmer vad vi är. 


William Sloane Coffin

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards