Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Kärleken helar

Av Kaela - 28 maj 2011 21:21

    



Jag läste för några dagar sedan uttrycket "Utan kärlek dör själen".

Sen dess har det dykt upp i mina tankar av och till.

Kärleken är absolut basen för ett verkligt liv - ett liv i frihet.


Vi måste börja med att älska oss själva...acceptera oss som vi är.

Omfamna allt vi hittar - både bra och dåligt med kärleken.

Inte döma oss själva  - utan ta fram allt det vi hittar inom oss i ljuset.

Känna ömhet för de brister vi hittar.


När vi kan det - då har vi utvecklat vår förmåga till empati.

Då kan vi älska alla - utan att fundera över om de är värda vår kärlek.ALLA är värda kärlek!

Om vi stänger vårt hjärta kommer vi att vandra ut i ensamheten.

Men med det öppna hjärtat kan vi möta människor - bekräfta och känna med dem.

För vi kan känna igen oss själva i varandra - om vi vågar se att vi alla är svaga.

Ingen av oss är någon atlet.

Vi kommer till korta och vi missar målet mellan varven.
Men vi är alltid värda att vara älskade.

Knotiga, vildvuxna, tilltufsade av det livsvägen mött oss med.

Kärleken helar och kärleken gör levande.







 
 
Kristina

Kristina

28 maj 2011 22:07

Alltför trött för att orka kommentera skickar jag en hälsning och önskar en ny dag imorgon Kram Kristina

http://ruach.blogg.se

Kaela

29 maj 2011 09:18

Kära vän - den häsningen blir jag så glad för.
Skickar dig en stor kram med önskan om en dag då du får många tillfällen att vara glad!!

 
kristina

kristina

29 maj 2011 11:38

Att strö kärlek omkring sig är så viktigt. Tänka och tala med hjärtat är så läkande.
Ha det gott och tack för kommentarena i min blogg!
Kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

29 maj 2011 19:18

Ja kärleken är nog ett av våra största grundbehov!

Kramar om!

 
Spanaren

Spanaren

29 maj 2011 13:39

"Utan kärlek så dör själen´" så underbara ord och tack för att du delar dessa ord vidare ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

29 maj 2011 19:17

Tack för dina fina ord som gläder!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards