Alla inlägg under juli 2011

Av Kaela - 11 juli 2011 11:07

 



Stanna upp en stund
samla dina tankar

släpp alla bör och skall
och se dig omkring

du ser en värld
full av skönhet

du ser är värld
full med möjligheter

du ser drömmar födas
få näring och bli till liv

visst finns det både svarta
och gråa nyanser
våld och hat

men mest av allt
finns det kärlek
godhet och glädje

det är sant
att framtiden är oviss

det innebär
att det inte
finns några gränser
för hur bra
du kan göra den

det du har är

 - just nu-
och -Just nu -

är precis
som det ska vara

det är din tid att leva
Just Nu
släpp varje oro du
har inför framtiden


låt det blekna bort
samtidigt som du låter
den skönhet och perfektion
som Nuet har skölja över dig

det bästa du kan göra
för framtiden
är att leva
med allt det du har Just nu


följ ditt hjärta
genom att vara
den du innerst inne är


smärtan är
själva skälet
att du lever

den formar dig

andas in skönheten omkring dig
rikedomen att få leva
det är din gåva

det är

ditt privilegium

Kaela

Av Kaela - 11 juli 2011 09:57

 



Man måste dela sin lycka för att multiplicera den.


M von Ebner-Eschenbach

Av Kaela - 11 juli 2011 09:37

Denna underbara video fick jag tipset om av min vän Eva.

Den är bara helt underbar.

Missa den inte!!!


Eva hittar du här:



Av Kaela - 10 juli 2011 19:23

 


Regn i morse- nu skiner solen igen och torkar (förhoppningsvis) mina badlakan och handdukar efter den välbehövliga badrumsstädningen.

Städa är nog inget som någon av oss gillar så där överdrivet mycket.

Men om man inte gör det blir det inte så trivsamt omkring en med tiden.


Jag kände av det där motståndet när jag började- men då dök det upp i mitt minne en bok jag fick som 10-12 åring.

Den handlade om en flicka som lekte "vara glad-leken"

I alla lägen försökte hon hitta det positiva.

Och det finns något positivt i nästan allt- så hon lyckades...bättre och bättre undan för undan.


Medan jag städade började jag göra just det....tänka: så stort att jag har ett badrum att städa- att jag orkar städa - inte sitter i rullstol eller är sjuk.

Och sannerligen - blev inte badrumsstädningen ett rent nöje - och på köpet blev ju faktiskt också badrummet rent.




Av Kaela - 10 juli 2011 14:53

 


Stella gosar med pappa


 


Stella - finklädd

Av Kaela - 10 juli 2011 14:33

  


Pixie 3,5 år - min lilla dotterdotter


  En blivande speleman kanske- som farfar. Min lilla dotterson Alfons 20 månader


  Linnea-Alfons storasyster, tre år i augusti -  vet inte riktigt om hon ska behålla bollen eller kasta den.


  Kusinerna Pixie och Linnea midsommarfton


 


Min lilla sondotter Stella 4,5 månader



Av Kaela - 10 juli 2011 14:06

  Hela bussbeståndet byttes medan vi var på Malta - och detta är den numera pensionerade gula bussen



    Övre bilden visar utsikten från hotellrummet.

Nedre bilden är tagen från bortre delen av hotellets poop som här ser ut att flyta ihop med medelhavet....men dit är det faktiskt 400 meter fågelvägen.



   De blå grottorna - tala om medelhavsblått....



  Båten Fernando som tog oss till öarna Gozo och Comino



   På begravningsplatsen



  

Här har båten ankrat vid Gozo.


Jag har tvåhundra foton, men ska inte plåga er med flera nu.

Berättelsen om resan hittar du här



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards