Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Kaela - 5 augusti 2011 20:35

 


Idag har jag haft en bra dag.

En möte betydde mycket...dela tankar och oro inför höstterminen som faktiskt är mer än överfull.


Jag hade sett  fram emot en härlig grillkväll med lågmält prat på altanen tillsammans med mannen i mitt liv - och precis så blev det...dela tankar och reflektioner med den som betyder mest för en i livet känns fint och stärker banden.

Jag dras ännu med en sommarförkylning - men den börjar lite smått klinga av.


När jag satt kvar ute på altanen ensam en stund slog det mig att vi borde ha många små mål istället för att göra som jag har gjort sista veckan av semestern - ja det är bara att erkänna- jag har oroat mig jättemycket för hösten - som är fullständigt fulltecknad både på jobbet och inom familjen.

Det betyder att jag gått omkring och burit hela denna tuffa höst på mina axlar.


Det är slut med det nu - nu blir det mikromål - den här dagen - eller kanske till och med bara den här timmen.

För visst är det ju så att när det drar mot kvällen kan vi konstatera - jag har haft en bra dag.

Om vi ofta kan konstatera att "idag var en bra dag" så får vi ett mycket bra liv!



Av Kaela - 5 augusti 2011 20:24


 


Vi måste ha längtan
någonstans inom oss
för att leva
- en fackla av lust
även i det vardagsgrå
- något ofullbordat
som har med drömmar
att göra
- en tanke eller
en vision om något
kanske helt ouppnåeligt
som håller oss sällskap
i nattens vakna timmar


Utan längtan
stannar världen
och blodet i våra ådror
blir trögflytande
nervbanorna
torkar sakta ihop
- livet blir bara
en enda stor gäspning
som hotar kväva oss
- längtan är själsmedicinen
som håller oss
levande -


Birger Franzén

Av Kaela - 5 augusti 2011 20:08

Visst har väl många av oss en vision om en drömträdgård.

Det som ofta stoppar drömmen från att bli verklighet är bristen på pengar.

Men det går faktiskt att skapa en drömträdgård billigare.

Läs Expressens artikel om Christer och Carina Lippe som gjort om en bakgård som var helt vanskött till en underbar trädgård.

Det finns också en hel del tips att hämta!


Av Kaela - 5 augusti 2011 08:37

Anni Backman Debatt Aftonbladet anser att man ska införa en 15-årsgräns för rätten att inneha en blogg.

Barn under 15 saknar enligt hwenne konsekvenstänkande och kan utsätta sig själva för fara genom sin aningslöshet och brist på erfarenhet.

Av Kaela - 5 augusti 2011 08:28

Mitt i medias bevakning av Nema-fallet, den 11-åriga flickan som slängdes av tåget i Kumla berättar Aftonbladet  hur en hel vagn blir vittne till hur en konduktör kastar av en ung kvinna från ett SJ-tåg utanför Stockholm.

Kvinnan hade ett plastkort med tio resor som hon köpt och sade sig ha registrerat på Stockholms central.

Kondukttören ansåg att kortet inte var registrerat.


Antingen hade kvinnan gjort något fel( vilket bör kunna rättas till) eller också fungerar inte SJ:s apparatur.

Man börjar undra vad som fungerar på SJ....

Av Kaela - 5 augusti 2011 06:01


 


Var tacksam för dina misstag, det är genom dem som du kommer till insikt


Jobinell

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards