Alla inlägg den 5 april 2011

Av Kaela - 5 april 2011 09:55

Det var utan så stora förväntningar jag påbörjade läsningen av Agneta Sjödins bok: "En av de tolv"

Men jag var snart faschinerad.

Agneta behandlar sitt ämne och dessutom språket på ett utomordentligt tilltalande sätt.

Bitvis är boken nästan poesi - men det hindrar inte att den också är kärv realism levande liv...och kamp.

Agneta låter oss komma lärjungen Jakob så nära i den här boken.

Han blir en människa - som du och jag - på gott och ont- som gläds och sörjer och har många frågor.

Som älskar och drömmer....

Rekommenderar verkligen den här boken!!


Nu behövde jag inte köpa den eftersom den låg i tomtens säck i julas - men om jag hade köpt den hade det förstås blivit på Adlibris där jag köper i stort sett alla mina böcker

Av Kaela - 5 april 2011 06:17

Våld föder våld - så är det utan tvekan...och hämnd är aldrig en lösning.

Mobbning förstör människor idag - och har gjort det i alla tider...

Men ska vi lära mobbaren att ge igen med samma mynt?


Nej säger Björn 23 år som hela sin skoltid utsattes för mobbning och våld...en synnerligen läsvärd artikel i Dagens Nyheter

Av Kaela - 5 april 2011 06:10


 


En ny morgon.

Ser du hur vacker himnlen är eller springer du runt och stressar dig halvt fördärvad för att hinna allt innan du ska fara iväg till jobbet - kanske med en omväg runt dagis eller skola för att lämna barn.


Vill du verkligen uppleva den här morgonen istället för att halvt om halvt få hjärtattack av stressen?


Sätt dig ner. Ta några djupa sköna andetag.

Bli medveten om något i rummet.

Ta in den här saken. Hur ser den ut egentligen?

Vad står den på? Vad har den som bakgrund? Färg? Form?

Hur faller ljuset på den?

 Ta nu in hela rummet. Atmosfären. Vilka ljud når in?

Hur känns rummet? Ljus?

Ta några djupa andetag och kän att du är här!


Eller se ut genom fönstret och se ljuset, skuggorna...se hur vackert det är..


Du har landat i ditt nu!

Av Kaela - 5 april 2011 06:00

 


Det största hindret mot din framgång är att du inte tillåter dig att misslyckas


saxat ur tidningen VI

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards