Alla inlägg den 6 april 2011

Av Kaela - 6 april 2011 18:00

Ett annorlunda problem råkade en tingsrätt ut för när de skulle döma i ett misshandelsmål.

Den drabbade säger att han blivit kristen och vill förlåta.

Inte att den som slagit ska bli straffad,.

Tänk om vi alla kunde lära oss förlåtelsens hemlighet.

Jag tror att den som blir förlåten istället för straffad löper mindre risk att göra om sitt brott än den som straffas för handlingen!


Till artikeln i tidningen Dagen

Av Kaela - 6 april 2011 13:12

   Min arbetskamrat sa att detta var ett misslyckat foto - men jag bad att få det...det talar...tycker jag



Hur vet vi vilka behov vi har? 
Och hur känner vi oss när vi inte får våra behov tillgodosedda? 


Vågar vi lyssna inåt och vara sanna mot oss själva?

Hur säger man nej och sätter gränser?

Varför säger vi  -ja -  när vi egentligen menar -nej-?


Ingen annan än du vet hur det är för just dig.

Ingen annan än du kan veta vilka behov som du har.



Inte heller vilka känslor du har.

Dina känslor är bortom rätt och fel.

Kort och gott - du kan aldrig ha fel känslor!



Känslorna du har kan upplevas tunga och jobbiga - men de är ditt inres svar på den situation du lever i.

Och de har något att säga dig!



Så lyssna till dina känslor.

De kommer att leda dig till det som fyller dina behov!



Av Kaela - 6 april 2011 11:20

Läser i Dagens Nyheter att det diskuteras att polisen ska debitera sport och festarrangörer för sin insats!
Absolut rätt!!!
De som aldrig går på en match ska ju inte behöva betala de betydande polisasnsatser som krävs för att hålla ordning vid de tillfällena via sin skatt.

Och det är helt rätt att polisen tar betalt för sina insatser.

Även om jag kan känna ett sting av medlidande med sport och fest -entusiaster som får betala ett högre pris för sin entrébiljett till de evenemang man vill delta i så har jag den åsikten.


Till artikeln

Av Kaela - 6 april 2011 08:20

 



När jag verkligen lyssnar, öppnar sig något och all separation upphör.
Då är kontakten där


Läst i gammal tidning

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards