Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Kaela - 14 maj 2011 19:28

 



Jag älskar dig

 
inte bara
för den du är


också för den jag blir
i din närhet



jag älskar dig
för att du ser
hos mig


det ingen annan
ser


jag älskar dig
för att du
hjälper mig
bygga ett tempel
ur alla
mina dagars möda


jag älskar dig
för att du är du


och ger mig
tillåtelse


att vara jag


jag älskar dig


för att du


för in din hand
i mitt hjärta


och hittar juveler
klenoder


jag inte anade


jag älskar dig


för det skira löftet
som darrar i luften


när våra ögon möts


och mitt rätta jag

blir till


Kaela

Av Kaela - 14 maj 2011 19:18


 


Vad har Thomas Alva Edison,Cher, Walt Disney, Richard Branson, Jay Leno, Ted Turner och Winston Churchill gemensamt?

Gissa…


Dyslexi! 

Alla dessa mycket framstående personer var eller är dyslektiker och som sådan har man ju jobbigt med sin läsning.

Men ingen av dessa personer lät dyslexin stoppa dem från att bli det dom drömde om en dag.

Många människor tror att dom saknar någonting, som om dom hade det, skulle göra dom framgångsrika.

Men sanningen är den att dom redan har det som behövs –  det gäller bara att lära sig använda det.


Av Kaela - 14 maj 2011 19:11

Säkert finns det flera än jag som reagerat på att det är ovanligt mycket getingar ovanligt tidigt.

Dagens Nyheters artikel har svaret.

Det är befruktade honor som letar bo för sin väntade avkomma - och ovanligt många av dem har överlevt eftersom vintern varit snörik och skyddat dem mot kylan.

Nu sägs det att man man tydligen inte ska slå ihjäl dem eftersom de gör nytta i trädgården - tar skalbaggar och larver....


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 14 maj 2011 13:23

   Så här söta är några av de katter som terrar oss i vår trädgård.

Men hur söta de än är vill jag inte ha dem i mina rabatter



Kringspringande katter som vi inte vill ha i våra rabatter - vad gör man med dem?

Jag skrev igår om en slags makaper som avger ett ljud som katterna avskyr....skrivmoster gjorde en kommentar om att det var dyrt vilket det verkligen är....vattenslang eller vattenhink fungerar ju bra- men då måste man vara där.


Nu har jag hittat ytterligare något här hos EasyPlant - en planta som är katternas skräck!

Inte så billig den heller om man ska ha flera stycken....men om det fungerar är det kanske värt en uppoffring.

Av Kaela - 14 maj 2011 10:16


    



Glädje är som ett ljus.
Tänder du det för andra, faller skenet tillbaka på dig själv

 

Carit Etlar

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards