Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Kaela - 25 januari 2012 18:32

En man som våldtagit 5 olika flickor någon av dem mer än en gång, eftersom han döms dör sju våldtäkter. -riktigt unga döms till fängelse i sex år.

Det är ett drygt år för varje flicka som han kanske förstört livet för.

Och mindre än ett år för varje våldtäkt!!

När ska vi inse att våldtäkt är ett slags mord och straffsatserna bli därefter!


Läst i Svenska Dagbladet

Av Kaela - 25 januari 2012 18:21

Säkert har du liksom jag hört att stekt mat är hälsofarlig.

Men nu läser jag en artikel i Dagens Nyheter som säger att om man steker i olivolja eller solrosolja är det åtminstone inget farligt stekfett.

Idag propageras ju för smör både att steka i och bre smörgåsen med.

Att fett med andra ord inte är farligt.

Men nog undrar jag....skulle alla varningar under många år ha varit fel då....

Sedan är det förstås precis som artikeln säger - inte oviktigt vad det är man steker...

Av Kaela - 25 januari 2012 08:51


 


Om jag skriver om kärlek, om hur vi borde handla mot varandra så håller alla med. - eller i varje fall nästan alla.

Alla vill vi att det ska vara fred på jorden och att alla ska kunna få äta sig mätta, få sjukvård när de behöver och ha tak över huvudet. 

Men varför har vi då inte fred, varför svälter en stor del av världens människor?


Jag tror att de allra flesta skulle svara något i stil med att så här har det alltid varit - tyvärr - men det går inte att ändra.

Kanske någon skulle säga att ingen kan ändra på hela världen.

Och det är ju absolut rätt.

Men vet du vad.

Jag kan ändra på mig själv.

Jag kan se till att min lilla lilla vrå av världen blir bättre att leva i.

Och eftersom vi alla hör ihop så kommer det att fortplanta sig - i bästa fall gör några flera likadant.

Men om 10 till skulle ändra på sitt sätt att leva - då börjar det få ganslka stora proportioner.

Om 100 skulle göra det - ja då har vi startat en revolution.

En kärleksrevolution!

Det är faktiskt möjligt att ändra på världen!

Om vi hjälps åt !




Av Kaela - 25 januari 2012 08:25

I Dagens Nyheters artikel läser jag att nypon är ett utmärkt hjälpmedel för att minska kolestorolet och sänka blodtrycket.

Ibland kanske hjälpen är närmare än vi tror.

Dags att ta nyponsoppan till heders igen.

Det är Cecilia Holm som är professor i molekylär cellbiologi vid Lunds Universitet som har kommit fram till detta.

Min gamla morfar sa: Till varje sjukdom skapade Gud en ört"

Kanske hade han och folktron rätt!


Av Kaela - 25 januari 2012 06:07

 


Det bästa sättet att förgöra en fiende är att göra honom till din vän.

Abraham Lincoln

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards