Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Kaela - 10 maj 2012 18:32


 


Så ser jag mig själv


bli synlig


i Ditt ljus


som inte bländar


men gör mig seende


jag hör tågvisslan


från tåget som gått


stänger dörren


och går MIN väg


som är fylld av sång


och bär dolda källor


synliga bara


för den


som vågar Ljuset


Du bjuder mig in


i Ditt rum


jag slår mig ner


framför elden


och sveper tryggheten


som en filt omkring mig


här


vågar jag


somna


Kaela

Av Kaela - 10 maj 2012 16:24

Nog är vi svenskar angelägna om att vara bruna.

Under år 2011 köpte vi "brun-utan-sol"-produkter för 52 miljoner kronor skriver Dagens Nyheter i sin artikel.

man lär ju slippa hudcanscer.

Nja inte bra- eftersom dessa produkter innehåller en del annat som inte är så bra.

Bland annat ett hormonstörande ämne som är svårt att bryta ner - och som dessutom lagras i vattenlevande organismer.

Så - har du smort in dig med "brun-utan- sol - undvik att bada i hav eller sjö sedan.

kanske ska man också undvika pooler.

För andras skull.


Av Kaela - 10 maj 2012 06:00

I Dagens Nyheter läser jag att Cancerfonden upprörs över att H&M har en starkt solbränd modell i sin reklam.

40 000 personer i Sverige drabbas varje år av någon form av hudcancer och 500 personer beräknas dö i  i år i den allvarligaste formen-malignt melom.


Kanske dags att införa ett annat skönhetsideal.

Det tar tid att vända  - men nog är det dags att plocka fram den bleka skönheten igen som var idealet på 1800-talet.


Och H&M har en stor genomslagskraft - kanske framför allt hos unga människor, så de borde tänka efter en extra gång.



Av Kaela - 10 maj 2012 05:53


 



Risker måste tas, för den största risken man kan ta i livet är att inte ta några risker alls.

En människa som inte riskerar någonting, gör ingenting , har ingenting och är ingenting.

Hon kanske undviker lidande och sorg , men hon kan inte lära, känna, förändras, växa, älska och leva.

Kedjad av sina säkerhetsföreskrifter blir hon en slav, som har förverkat sin frihet.

Bara en människa som tar risker är fri!


Eva Nolan

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards