Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Ännu några ord om tacksamhet

Av Kaela - 13 juli 2012 11:00

 
 
 
 
 
Visst känner vi ofta tacksamhet för något eller någon men glömmer att sätta vår tacksamhet i ord.
Om vi tänker efter vet vi hur mycket ett ord av tacksamhet kan betyda för oss själva.
När sa du senast tack till städerskan på jobbet för att hon gör så fint!

Hon får säkert veta om hon glömt något - men inte att vi faktiskt tycker det är skönt att ha det så fint omkring oss tack vare hennes insatser.
 
Att känna tacksamhet är dessutom en otroligt bra väg till att få det man vill ha.
Tacksamhet ändrar våra tankar.
Man fokuserar lätt på sina problem och det man INTE har.
Att känna tacksamhet ändrar hela vår inställning och får oss att må så mycket bättre.
 
När vi känner tacksamhet har vi lätt för att känna ännu mer tacksamhet och sedan är spiralen igång.
Ju mer vi känner oss tacksamma över desto mer får vi att vara tacksamma för. 
Vilken härlig spiral att hamna i!
 
 Stanna upp ibland  och fundera på vad du känner tacksamhet för.
Jag är säker på att alla kan komma på något, kanske mer än vad vi tror.
Känn tacksamheten - och ta i ordentligt för när det gäller tacksamhet handlar det inte om att spara - där ska vi ödsla så mycket vi bara förmår!
 

 
 
madde- highheelslady

madde- highheelslady

14 juli 2012 11:20

Hej Hej Kaela
Idag har jag frågedag på bloggen :)
Kom in o ställ frågor om vad du vill :)
Jag svarar :D

Önskar dej en fortsatt trevlig Lördag!

http://highheelslady.bloggplatsen.se

Kaela

14 juli 2012 13:05

Tack Madde....få se om jag hinner- har just haft huset knakafullt med folk i en vecka....

Allt gott till dig!

 
e-k

e-k

15 juli 2012 22:53

Så sant Kaela. Ett tag efter förra mannens död skrev jag tacksamhetslista varje dag för att få svart på vitt på att det fanns saker att vara tacksam för.
I mitt nya liv med min man sa jag ofta tack för idag på kvällen när vi lade oss, tack för att du hitta mig osv. och visst gav det varma känslor så TACK för påminnelsen Kaela

http://www.steeperz.com

Kaela

16 juli 2012 09:04

Ja tacksamhet är nästan magiskt.
Det får oss att se på rätt saker.
Jag har också skrivit tacksamhetslista en gång i tiden.....
Det är jättebra - svart på vitt som du säger.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards