Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Kaela - 3 augusti 2012 19:31

 



Min sista semesterbok blev "Skynda att älska" av Alex Schulman.

Den har legat på mitt nattduksbord ett par månader, och det förstår jag inte efter att ha läst den.

Kanske berodde det på att jag inte var odelat förtjust i Alex blogg.

Men hans bok gillar jag verkligen!


Det är en rörande skildring - en sorgens resa tillbaka till en lite annorlunda barndom med en pappa som redan var lite till åten när Alex föddes.

En lganska lycklig barndom - men ändå en barndom med en pappa med hetsiga vredesutbrott, humörsvängningar och sen ålderskrämpor.

Alex var 27 år när hans pappa Allan Schulman dog, 84 år gammal.

Berättelsen är lättläst. Det är en bladvändare, jag ville veta hur det skulle gå - och läste i ett sträck.

Pappan ( som boken mer eller mindre helt handlar om - är rakt igenom hela boken sedd genom kärleksfulla glasögon.)

Det är svårt att skriva rättvist om någon man levt så nära som en förälder.

Det vet jag efter att ha skrivit en bok om min mor.

Men jag tycker att Alex lyckas bra.

Och rekommenderar verkligen denna bok!


Di kan köpa boken här för 39:-




Av Kaela - 3 augusti 2012 19:22

För allra första gången mognar nu jordgubbar på Grönland skriver Dagens Nyheter

Drygt 500 plantor sattes i en plasttunnel för två år sedan - och nu kan snart grönlänningarna ära grönländska jordgubbar!

Om det verkligen är lönsamt att odla jordgubbar där - det kan man ju undra.

Men friskt vågat hälften vunnet säger man.

Om den globala uppvärmningen fortsätter går det säkert bra.





Av Kaela - 3 augusti 2012 08:41

Varje år slänger vi i Sverige en miljon ton mat!!!

Så skriver Dagens Nyheter idag 120803

tanken svindlar.

Det handlar ju om massor med mat som vi har betalat för.

Med andra ord kastar vi bort en stor del av våra surt förvärvade pengar!

Är vi såliga på att planera, och har dålig koll på vad som går åt - eller borde vi kanske slopa storköpen.

Det är ju enklare att handla till var dags behov.




Av Kaela - 3 augusti 2012 08:34

 



Guds vilja är uppenbarligen inte att vi alla ska vara rika, mäktiga eller stora, utan han vill att vi alla ska vara vänner!             


Ralph Waldo Emerson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards