Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Kaela - 21 augusti 2012 14:06

    


Från vänster: Stella, Pixie, Linnea och Alfons på helgens släktträff. Tack till moster/faster Rebecca som tog bilden!
Fåren flydde när denna stojande skock barn kom springande med händerna fulla av gräs.....

Av Kaela - 21 augusti 2012 13:13

Blir riktigt glad när jag läser det KD-ledaren Göran Hägglund säger i artikeln "Staten har inte allt vi behöver" i Svenska Dagbladet.

Att KD vill stödja det frivilliga/volontära arbetet.

Jag som arbetar som frivilligsamordnare får dagliga bevis på hur mycket det medmänskliga engagemnaget betyder.

Både för den som utför det och för den som blir föremål för det.

Det gäller bara att alltid komma ihåg att Frivilligcentralers och andra frivilligorganuisationers arbete är ett komplement till samhällets insatser och inte en ersättning eller ett alternativ.


Av Kaela - 21 augusti 2012 10:21

I Dagens Nyheter läser jag att en amerikansk undersökning kommit fram till att de som borstar tänderna regelbundet löper mindre risk att utveckla demens senare i livet.


Den som inte borstar tänderna varje dag löper 68% större risk att utveckla demens än den som använder tandborsten dagligen enligt undersökningen.





Av Kaela - 21 augusti 2012 10:14

 



Ett hundra år från nu, spelar det ingen roll hur stort mitt bankkonto var, hur stort hus jag hade eller vilken bil jag körde; men förhoppningsvis är världen litet bättre därför att jag fick förmånen

att betyda något i ett barns liv


Forest E. Witcraft

Av Kaela - 21 augusti 2012 05:52


 



Floden vet att det inte är någon brådska. Tids nog kommer vi fram.


A.A Milne

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards