Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Kaela - 5 maj 2012 20:06

Albert Göring bror till Luftwaffechefen och Hitlergunstlingen Herman Göring räddade dussintals judar undan Förintelsen med metoder liknande dem Oskar Schindler och Raoul Wallenberg använd läser jag i Dagens Nyheter

Han hämtade bland annat flera fångar på koncentrationsläger genom att åka dit med en lastbil och presentera sig och säga att han behövde arbetare.

Det fick han förstås...tack vare sitt efetrnamn.

De människorna fick möjlighet att leva vidare tack vare Albert Görings påhittighet och mod.


Tidigare har namnet Göring bara väckt avsky. Hos mig och säkert hos många andra.

Men om dartikeln stämmer med verkligheten så får vi revidera detta.



Av Kaela - 5 maj 2012 20:01

Dagens Nyheter skriver att nu anser polisen i Gävle att mannen som sagt sig ha fått sina skador av en anfallande björn måste ha fått dem på annat sätt.

Jag skrev om den påstådda attacken tidigare idag

Han är inte trovärdig säger polisen som trots tre björnjaktsekipage inte sett spår av någon björn.



Av Kaela - 5 maj 2012 12:10

Dagens Nyheter berättar att en man i Glamsen, söder om Gävle blev överfallen av en björn på sin promenad.

Björnen anföll helt oprovocerat!


Nu varnar polisen allmänheten för att röra sig ute i det området.

Och de har också skickat ut ett björnjaktsekipage.



Av Kaela - 5 maj 2012 10:50


 


Att vara tolerent betyder inte att jag delar en annan persons övertygelse.

Men det betyder att jag erkänner en annan persons rätt att tro, och lyda sitt egna samvete.

 

Victor Frankl

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards