Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Kaela - 20 maj 2013 22:11

 




Om du inte kräver
att få leva
i ett ständigt ljus

hittar du kanske en lykta

i mörkret

när du mest behöver det.....

Kaela

Av Kaela - 20 maj 2013 18:40

En brittisk studie visar enligt artikeln i Dagens Nyheter att astmatiker kan bli bättre av att vistas i solsken.

Hemligheten är tillskottet av D-vitaminet.

Härligt att det ibland är så att bästa botemedlet finns gratis i naturen.

Kanske är det inte så konstigt att astma är vanligt i ett solfattigt land som vårt.

Av Kaela - 20 maj 2013 05:51

 



Idag är det måndag och en ny arbetsvecka tar sin början.

Kanske är det en urtuff vecka som väntar dig när u kommer till jobbet.

Och då börjar redasn när väckarklockan ringer fasa för veckan.


Jag vet.
Jag gör också ofta så.

Tills jag kom på att det blir betydligt lättare om jag tänker mig en dag i taget.

Idag - denna dag - måndag är väldigt tuff för mig.

Tisdag likaså....


Så nu bestämmer jag mig för att inte anända denna dags kraft till att bära alla dagarna - jag får ny kraft imorgon - för den dagen!


Men jag väljer att ta mådagen först nu.

Och att ta en timme i taget!


Dagen är grå där ute - så nu gäller det att ha ljuset inom sig själv.


Önskar DIG innerligt en riktigt fin arbetsvecka!


Av Kaela - 20 maj 2013 05:43

Idag är det måndagen 20 maj och Karolina och Carola har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


I Sverige finns det 21 454 kvinnor som har förnamnet Karolina.

Av dessa har 5 743 namnet Karolina som tilltalsnamn.

Karolina är en femininform av det latinska namnet Carolus som härstammar från det fornnordiska namnet Karl som betyder karl, fri man.

Har funnits i Sverige sedan 1679.


8 295 kvinnor i vårt land har förnamnet Carola.

Av dessa har 4 566 namnet Carola som tilltalsnamn.

Dessutom bär en person namnet som efternamn.

Carola är också en feminin form av det latinska namnet Carolus som är en latinsk omskrivning av det fornnordiska namnet Karl som betyder karl, fri man.

Har funnits i Sverige sedan 1745

Av Kaela - 20 maj 2013 05:38

 




Om du vill att andra ska vara lyckliga, tillämpa medmänsklighet.

Om du vill vara lycklig, tillämpa medmänsklighet.


Dalai Lama

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards