Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Facebook har lärt oss vara gulliga mot varandra

Av Kaela - 4 januari 2014 11:36

 

Bilden lånad här


Om Facebook kan man tycka både det ena och det andra.

Men en god sak har det fört med sig.

Aldrig någonsin i historien har vi väl sagt så mycket goa saker till varandra och kallat varandra för finaste, underbara och bästa i den utsträckning som vi gör på Facebook.

Det är ett fenomen som jag tycker gör Facebook till en bra företeelse.


Men visst - ännu bättre är det ju om vi tar med oss alla dessa fina ord och uttryck ut i det verkliga livet.

Om vi vågar säga: finaste du till vännen vi möter i folkvimlet - och uttrycka vår glädje över att möta denna person så där oplanerat - ja då har Facebook åstadkommit något som knappast kan beskrivas som något annat än en revolution!

 
 
skogsfen

skogsfen

4 januari 2014 12:02

Hej fina vän!
Håller med dig om FB, på många sätt. För mig var det så att jag gick med i FB när jag satt hemma och var arbetslös. Det var där jag började bekanta mig med datorn och lärde mig att trycka och förstå funktioner på datorn.
Men för de som blir mobbade och utfrysta och skändade på alla möjliga och omöjliga vis är det inte så roligt för.
Jag har är på bloggen också sett kommentarer som inte varit så snälla. Mot detta sätter jag ner foten, tyvärr är de ju alltid anonyma. Det är inte bara den som blir mobbad som det är synd om utan även den som mobbar.
Men som du skriver vi har börjat bli lite vänligare mot varandra och det är gott tycker jag.
God fortsättning till dig från mig.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kaela

5 januari 2014 16:05

E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards