Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Kaela - 12 januari 2014 13:34

Utan all konkurrens har de flesta svarar att ni var som mest lyckliga då ni fick era barn. Jag håller med! Det är detsamma för mig. De har kommit till mig på olika sätt. Men så ofattbart fantastiskt att få ta emot dem - oavsett hur de kom!


Om du får frågan: När var du allra lyckligast i livet? Vad skulle du då svara?
När jag fick ett syskon  
  3.3 %
När jag vann en massa pengar på lotteri  
  2.2 %
När jag tog studenten  
  1.1 %
När jag fick en ny vän  
  4.4 %
När jag mötte min partner  
  10 %
När jag gifte mig  
  3.3 %
Lyckligast har jag varit då jag fått mina barn  
  34.4 %
Då jag fick just det jobb jag ville ha  
  1.1 %
När jag upptäckte att en annan människa behövde mig  
  8.9 %
När jag flyttade in i mitt nya hus  
  1.1 %
Nä rjag fick möjlighet att göra en drömresa  
  4.4 %
Jag har aldrig känt lycka  
  4.4 %
När jag fick min bok utgiven  
  1.1 %
En dag när jag upptäckte hur stort det är att vara människa  
  11.1 %
När jag köpte min första bil  
  1.1 %
Något annat  
  7.8 %

Totalt har 90 personer röstat.
Omröstningen startade 2013-12-12 19:04

Av Kaela - 12 januari 2014 13:26

 




Precis som jag- har helt säkert du också otaliga gånger både hört, sagt och tänkt: "Livet är en gåva"


Och det är det!

En underbar gåva.


Tänk vilket mirakel du är.

Du andas, går och springer, tänker och längtar.

Och om du skulle få ett sår på handen idag så ser du inte skymten av det om fjorton dagar eller så.

Då har kroppen lagat sig själv.

Byggt ny hud över det skadade stället.


Är såret tillräckligt djupt kommer det att synas ett är - liksom en söm.

Men du besväras inte av det.


Så lätt att vi då tänker att en dag - när allt tar slut - mina dagar är räknade - tas den här gåvan ifrån mig.


Är du säker på det?


Kan det inte vara så att också döden är en gåva?


Även om Livets gåva är ofattbar och mirakulös så tror jag att dödens gåva är minst lika fantastisk.

Om vi verkligen kunde veta det - se det - tror jag att all vår rädsla för döden skulle försvinna.


Denne Någon som jag kallar Gud har givit oss en så fantastisk gåva som livet.

Inte tror jag nästa gåva är sämre.


Men innan dess ska vi njuta av miraklet livet.

Jag menar ju absolut inte att vi ska längta efter döden.

Men se fram emot den med en viss spänning...och en tillit om att den är något bra.

Av Kaela - 12 januari 2014 10:40

 

Bilden lånad här



En av människans största behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen.


-Margaret Meed-


De här kloka orden gör mig tacksam!

Tacksam för att jag under större delen av mitt liv har haft någon som undrat.....

Men det ger mig också en stark känsla av medkännande med den som inte  har det!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards