Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Kaela - 22 januari 2014 19:21

 



Idag har två av mina vänner mist en av sina föräldrar.

Visst - de var gamla och det var inte helt oväntat.

Men - det känns inte mindre för att den som gick var gammal - när man går från en dödsbädd med orden "aldrig mer" ringande i öronen,

Är det dessutom som här - den sista av de två föräldrar som satte en till livet som själv lämnade det blir det extra påtagligt.

Ingens dotter/son längre.

Föräldralös 50-åring som en av vännerna sa.


Återigen en påminnelse om att livet är för kort för att slarvas bort.

Det är inte mycket vi vet, men att livet är kort vet vi,
ändå lever vi som om just den sanningen vore lögn.
Vi slösar med ögonblicken, vi skjuter upp kärleken....
vi kalkylerar med en evighet som inte finns. .......inte här på jorden och tillsammans i alla fall.


Ännu en påminnelse om att man aldrig kan säga "jag älskar dig" för många gånger.....





Av Kaela - 22 januari 2014 13:50

  






Ibland beter vi människor oss som igelkottar!

Men om vi tar mod till oss och reser oss upp på våra bakben, blottar vi vår taggfria och sårbara sida.

Vi bli ofarliga för vår omgivning och underlättar för den att också våga ställa sig upp. Först då kan vi komma varandra nära och skapa kärleksfulla möten.


Tomas Gunnarsson

Av Kaela - 22 januari 2014 05:49

 



En helt ny dag - även om det fortfarande är helt svart utanför mitt fönster.

Jag vet ju att ljuset kommer även om det dröjer fortfarande.


En ny dag - som en gåva i våra händer.


En dag att hoppas på - hoppas att det vi längtar efter ska bli verklighet.

Hoppas på att vi ska bli friska om vi är sjuka.

Hoppas att den här dagen ska bli en bra dag.

För vad vi än gör får vi aldrig hoppa över hoppet.


Hoppet bär oss...

Utan hopp blir livet lika svart som det är utanför mitt fönster.

Så du och jag - vi måste vara rädda om hoppet!




Av Kaela - 22 januari 2014 05:46

 



Idag är det onsdagen 22 januari och Vincent och Viktor har namnsdag!


Jag gratulerar

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards