Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Kaela - 27 mars 2014 13:03

 



Det kostar ingenting

men ger mycket


Det gör mottagaren rikare

utan att göra givaren fattigare

det varar ett ögonblick

men minnet av det kan vara

för alltid


Ingen är så rik att han kan vara utan det

Ingen är så fattig att han inte kan ge det.


Vad är detta?

Av Kaela - 27 mars 2014 09:42

 

 

 

 

 

Må himlen öppna sig 
och störa mitt liv 

Ljusets explosion 
i en jordevandrares hjärta 

Låt Din kärlek vara min kompass 
så jag får vara 
Ditt instrument 
som spelar himlavisor 
om kärlekens källa 

 

Kaela

Utan Dig 
faller mina sånger 

så låt mig få vara ett kärlekens 
himlaspel 

bland vilsna jordebarn 

Av Kaela - 27 mars 2014 05:48

 



Morgonen är tidig då min väckarklocka ringer.

Inte för att jag egentligen älskar tidiga morgnar även om det är en speciell känsla att veta att hela den långa dagen ligger framför.

Nej - mera för att hinna in här i bloggen innan dagens plikter tar sin början.


Ett ljus brinner vid min dator- medan tankarna vandrar.

Tankar om livet det som pågår  hela tiden, överallt på vår jord.


Vad vill jag göra med den här dagen?

Vad vill du göra ?

Vad tror du att du måste i dag?

Vad är det som får ditt hjärtas ljus att brinna?

 Tänd det ljuset idag! 
Innan jag släcker ner datorn för en snabbdusch och en tremilaresa in till jobbet  önskar jag oss alla en fin dag -   en dag fylld med ljus och kärlek.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards