Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

"Ljusblå" en härlig blogg - även om den inte är aktiv

Av Kaela - 13 maj 2014 16:14

 




Jag hittade en sådan härlig livsbejakande blogg på nätet av en tillfällighet.

Egentligen skulle jag suttit här och jobbar med statistik - men huvudet blev så trött på alla rader och siffror så jag insåg att jag måste låta hjärnan få göra något annat.


Och bara så där - snubblade jag över Bloggen Ljusblå som visserligen inte uppdaterats sedan 2013....men det finns mycket läsvärt där.

bara så du inte ska missa det har jag lånat nedanstående visdom från Monika på den bloggen.



"Ibland kan det vara klokt att lyssna på de som levt lite längre och som kan se på livet med lite mer distans och humor. De här 42 (!) punkterna har en 90-årig dam i USA skrivit ner för att dela med sig av vad livet lärt henne. Håller kanske inte med allt, men det mesta! Fick mig många skratt och några tankeställare när jag lästa så jag delar med mig av dem till er:

1. Livet är inte rättvist, men det är ändå gott.

2. När du tvivlar, ta bara nästa lilla steg.

3. Livet är kort - njut av det....

4. Ditt jobb kommer inte att ta hand om dig när du är sjuk. Dina vänner och din familj gör det.

5. Betala din kretidkortsräkning varje månad.

6. Du behöver inte vinna alla argumentationer. Var sann mot dig själv.

7. Gråt med någon. Det är mer helande än att gråta ensam.

8. Pensionssparandet börjar med din första lön.

9. När det gäller choklad är allt motstånd fruktlöst.

10. Försona dig med det förgångna, så det inte förstör ditt liv idag.

11. Det är ok att låta dina barn se dig gråta.

12. Jämför inte ditt liv med någon annans. Du har ingen aning om hur deras livsresa ser ut.

13. Om du är i en relation som måste vara hemlig, då ska du inte vara i den...

14. Ta ett djupt andetag. Det lugnar ner dig.

15. Gör dig av med allt som inte är användbart. Skräp har en förmåga att tynga ner dig på många sätt.

16. Det som inte tar livet av dig gör dig faktiskt starkare.

17. Det är aldrig för sent att bli lycklig. Men det är upp till dig själv, inte någon annan.

18. När det handlar om att jobba för att få det man verkligen älskar, acceptera inte nej som ett svar.

19. Bränn ljusen, använd de fina lakanen, använd de fina underkläderna. Spara inte allt till ett speciellt tillfälle, idag är speciell.

20. Förbered dig till tänderna, flyt sen med strömmen.

21. Var excentrisk nu. Vänta inte på att bli gammal för att få ha lila kläder.

22. Det viktigaste sexorganet är hjärnan

23. Ingen styr över din lycka utom du själv.

24. Rama in alla så kallade katastrofer med orden: "om fem år, kommer det här att ha någon betydelse?"

25. Välj alltid livet.

26. Förlåt men glöm inte.

27. Vad andra tänker om dig har du inget att göra med.

28. Tiden läker nästan allt. Ge tiden tid.

29. Hur bra eller hur dålig en situation än är kommer den alltid att förändras.

30. Ta inte dig själv på så stort allvar, ingen annan gör det...

31. Tro att mirakel kan ske.

32. Analysera inte livet. Gör det bästa av det som är just nu.

33. Att bli gammal slår alternativet - att dö ung.

34. Dina barn har bara en barndom.

35. Det som sist och slutligen har någon betydelse är att du har älskat.

36. Gå ut varje dag. Mirakel väntar överallt.

37. Om vi skulle kasta alla våra problem i en hög och där såg alla andras problem, skulle vi gärna ta våra egna tillbaka.

38. Att vara avundsjuk är slöseri med tiden. Acceptera att du inte har allt vad du behöver.

39. Det bästa ska ännu komma...

40. Hur du än känner dig: stig upp, klä dig och gå ut.

41. Dela med dig!

42. Livet är inte inlindat i ett fint paket, men det är ändå en gåva!

Regina Brett 90 år (Översatt av Monika)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards