Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Kaela - 2 juli 2014 20:00




Om du ska färga håret.

Var noga med vad din hårfärg innehåller om du inte vill få problem med allergi.


Här får du exempel på ämnen du ska kolla att din hårfärg INTE innehåller!

  • Resorcinol
  • m-Aminophenol
  • Toluene-2,5-diamine eller

    Toulene-2,5-diamine sulphate (TDA)

  • p-Phenylenediamine (PPD), kallas ibland

    Parafenylendiamin

  •  2-Methylresorcinol
  • 4-Amino-2-hydroxytoluene
  • 2,4-Diaminophenoxyethanol HCl
  •  p-Aminophenol
  •  4-Amino-m-cresol
  •  4-Chlororesorcinol

Av Kaela - 2 juli 2014 18:37

 



Fett försvinner oftast om du värmer potatismjöl och gnider in det på fläcken.

Borsta bort mjölet (gärna med en gammal tandborste, men var försiktig -  och tvätta genast som vanligt.


Enkelt eller hur?


Och jag lovar att det fungerar!

Av Kaela - 2 juli 2014 15:00

Tacksamhet är något som nästan är magiskt!
Börja tacka ska du få se.

 Starta gärna med att lyssna på Arja här - när hon sjunger: jag vill tacka livet.



 Tacka för den du är  - en så fantastisk människa!

Tacka för att du har en kropp som fungerar så bra.

Tacka för din familj.

För dina vänner.

Att du får äta dig mätt, att du mår bra (även om du inte gör det)

Just de där sakerna vi tar för givna - de behöver vi tacka för.

Då ser vi hur prioriterade vi är!

Att tacka är att vattna de plantor du helst vill se växa.


Låt tacksamheten överflöda - och du ska få uppleva hur ännu mera kommer till dig!


Många med mig kan säkert intyga detta!

Av Kaela - 2 juli 2014 12:00

 



Godhetens träd

växer endast

om någon ser det

som planta

och ger vård



Det ondas träd växer bara

tills någon ser det

och låter det falla


Kaela

Av Kaela - 2 juli 2014 10:45

 


Vi bär med oss vårt inre bagage hur mycket vi än gör om oss på utsidan.

Vi måste börja inifrån för att få till stånd en förändring.


Det gäller att vi blir vår egen bäste vän.


Det är faktiskt grunden för all annan vänskap.


När vi är vår bäste vän sätter vi tydliga och klara gränser.

Vi är rädda om oss - och om andra.

Det här med att kunna sätta gränser börjar bli ett uttjatat ämne.

Ja jag vet!

Ändå är det viktigt att du tycker så pass mycket om dig själv att du innerst inne vet hur du ska välja - och också gör det!


Ingen kan förstöra ditt liv såpass illa som du själv kan. 

När du kritiserar dig själv eller hatar dig själv, blir du din egen värste fiende.

Lite tips om hur du blir din egen bästa vän:


När du ser dig själv i spegeln på morgonen säg till spegelbilden:" Jag är precis lika viktig och värdefull som alla andra, jag borde ta hand om mig själv på samma sätt som jag önskar att mina nära och kära tar hand om sig"


Det handlar om att tänka om. 
Du ha valet kring vad du ska ta åt dig av eller inte av det andra människor säger till och om dig -  och du har framförallt den totala rätten att vara du!


Hur gör du för att visa någon att den är betydelsefull för dig?


Gör detta för dig själv ibland.

Köp dig en present.
Fixa en härlig frukostbricka.

Skriv små lappar som du lägger i väskan. sätter på kylskåpet eller var du nu mest tittar om hur underbar du är.

För det ÄR du!


Precis som du vill de människor du älskar gott, borde du också vilja dig själv gott.

På den vägen kommer du att bli andras bästa vän också!

Av Kaela - 2 juli 2014 10:35

 



Ledig...semester...en ovan känsla...men det ger mig också tid (förutom härliga skogspromenader) att surfa runt på nätet mer än jag kan annars.


På den vägen hittade jag Minimaxitigers funderingar som jag gärna delar med er.

Av Kaela - 2 juli 2014 08:51

 


En underbart vacker morgon!

Solen försöker lite trevande ta herraväldet.

Ganska få moln hotar - och de är inte mörka.

Så kanske blir det en solig dag.

Vackert är det när solen skiner på vår stora daggkåpa som just nu blommar!

Av Kaela - 2 juli 2014 08:25

När jag hinner brukar jag göra ett svep runt om på våra dagstidningar på nätet.

Idag hamnade jag på Expressen och läste Journalisten och författaren Gabriells Ahlströms skildring av  en upplevelse på Tunnelbanan.

"Tiggarnas skräck är också vår egen" kallar hon sin artikel.


Läs den!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards