Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Kaela - 6 augusti 2014 18:25

83-åriga Estella Carlotta ska efter 26 år äntligen få möta sin dotterson.

Det var många barn som rövades från sina föräldrar under militärdiktaturen i Argentina.

Dottersonen var ett av dem.


Estella är ledare för en organisation som med dna-tester hitintills lyckats återförena 100 av de femhundra försvunna barnen som nu är vuxna med sin biologiska familj.


Hoppas innerligt på ett starkt och fint möte för Estella.


Dagens Nyheter

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvinna-fann-sitt-barnbarn-efter-36-ar/?l


(Jag har skrivit till bloggplatsen om felet som gör att jag inte kan länka rätt. Hoppas de tar sig an problemet snart.

Gillar inte detta!!)

Av Kaela - 6 augusti 2014 08:50

Alzheimer är en fruktad och fruktansvärd sjukdom som drabbar även ganska unga människor.

Hitintills har ingen hjälp funnits men när jag läser om att forskare vid Uppsala Universitet tror sig vara nära ett läkemedel blir jag glad.

Läs gärna artikeln.


Tyvbärr strular fiuktionen för att lägga länk så jag får göra så här:



http://www.hjarnfonden.se/nyheter/hjarnfondens-forskare-nara-att-bota-alzh__258


Av Kaela - 6 augusti 2014 05:47

 

Fotot från min kusin som bor i Norberg



En regnig morgon så här dags i varje fall.

Och det behövs.

Naturen ropar efter vatten.

 Och man kan hoppas att det ska regna över skogsbranden också.

Idag kommer de franska planen att påbörja sitt arbete med att vattenbomba.

Nu gäller det att lyckas om inte katastrofen ska bli ännu större.


Vad små vi blir vi människor inför naturens krafter.

I vårt välordnade samhälle är det lätt att tro att vi har tämjt naturen och kan använda den till vår fördel.


Men när något slår till inser vi att naturen är vår Herre och inte vår tjänare.

I bästa fall borde den kunna vara båda delarna.

Och kanske kan vi så småningom komma fram till en sådan balans i vårt tänkande.


Önskar DIG en bra dag när när du upplever harmoni och frid i det du gör och den du är!

Av Kaela - 6 augusti 2014 05:42

 



Ingen människa är en ö.
 
Ingen människa står ensam.
 
Varje människas glädje är min glädje.

Varje människas sorg är min sorg.

Vi behöver varandra.
 
Så jag vill försvara

varje människa som min broder,

varje människa som min vän.

 

John Donnes - präst och poet på 1600-talet

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards