Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Kaela - 10 augusti 2014 18:58

    



Att vara nöjd med lite, är djup vishet, och den som ökar sina rikedomar, ökar också  sina bekymmer


~ Akhenaton

Av Kaela - 10 augusti 2014 18:52

Underbart god nyhet att syskonparet på 4 och 9 år har hittats välbehållna.

Men vilken skräckupplevelse för dem  att bli inlåsta i ett utrymme de inte kunde ta sig ut ifrån en hel natt.

Tur att de hade varandra.


Läs Aftonbladet

Nu går det återigen inte att använda länkfunktionen - men här kommer länken)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19341020.ab

Av Kaela - 10 augusti 2014 18:41

  

En helg i Uppsala - min ungdoms stad - minnen i varenda gathörn.

Och alla möten med vänner och familj.

En del har jag inte sett sedan min gröna ungdom!

Visst är det märkligt att man - när man möter någon jämnårig från förr tänker: Men oj så gammal hon/han blivit.

Och så glömmer man helt att den andre troligtvis tänker likadant om en själv.

Man blir van vid sitt eget förändrade utseende, de grå hårstråna och rynkorna .....men vännen är ju evigt ung i ens tankar och minne.

För det är väl inte bara jag som upplever det så gissar jag.


Väl hemma frapperades vi över hur enorma våra hortenisor är som står på var sin sida om entrén.

Blommorna är stora som barnhuvuden och förekommer i mer än riklig mängd.

Känner mig så tacksam och så rik ikväll! (Det gör jag för det mesta, men ibland påminns jag extra om hur rik jag är - inte på pengar men på underbara vänner som knutits till mitt hjärta under livets gång - och härliga familjemedlemmar)

Vilka gåvor av livet!

Av Kaela - 10 augusti 2014 10:00


 





Tät som en skorstensskog mot himlen strävar
med bruna kolbar strandens kaveldun.
En fallskärmshoppare i rymden svävar
för julivinden som ett maskrosfjun.

Rågåkern fläktar sig i hettan, gäspar
som en blondin och vräker sig bakut.
En eka kluckar bort, och säven läspar
att denna sommar aldrig skall ta slut.

Helmer Grundström

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards