Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Du har många "strängar på din lyra"

Av Kaela - 29 oktober 2014 07:45

 






Det har sagts om några av våra mest framstående regissörer, Ingemar Bergman och Colin Nutley att en unik förmåga de haft när det gäller Igmar bergman och har när det gäller Colin Nutley, är att de förmår skådespelaren att ge det bästa.
Då man tänker Bergman kanske man först och främst tänker tungsinne, svårmodighet och oändliga själsdjup.
Det skådespelare säger är att han hade en fantastisk förmåga att ur dem plocka fram det bästa och förmågor de inte hade en aning om att de besatt.

Tänk att få en sådan beskrivning om sig själv!

Att man kan plocka fram förmågor ur människor som de inte ens själva visste att de hade!!!

Vilken underbar egenskap!


Vi är inte alla regissörer.

Men jag tror att om vi i möten med andra människor försöker få dem att ta fram det de har inom sig - hjälpa dem att växa- så växer vi själva och inser att vi har en unik förmåga.


Jag tror att det vi människor har allra svårast för är tilliten till vår egen förmåga - och till andras.

Om vi lär oss att se våra egna möjligheter kan vi på samma sätt se andras.


Vad är egentligen tillit?
Det finns fler utbildningar än vi kan räkna till som pratar om tillit - och ändå tror jag det är så enkelt som att acceptera att vi är mycket starkare än vi tror.

Att vi har betydligt fler förmågor än vi känner till.

Och att vi klarar mycket mera än vi tror.
Om vi vet att rädsla är motsatsen till att tillit - och vi bekämpar våra rädsklor genom att utmana dem - och inse hur starka vi är tror jag vi ska inse hur oslagbara vi är.


Kanske är det en kris största och viktigaste budskap till oss.

Du klarade det här - nu vet du att du klarar betydligt mer än du visste.

Och så växer tilliten till att vi är fantastiska och unika!


DU är fantastisk och fullständigt unik!

Bär de orden med dig ut i dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards