Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Kaela - 3 januari 2015 23:46

 



Mörkret har sänkt sig för länge sedan.

Det är ändå ganska ljust för himlen har tänt sin nattlampa på högsta watt.

Fullmåne ser det ut som genom mitt fönster.


Önskar dig sena nattvandrare en riktigt god natt med drömmar som du mår bra av!

Av Kaela - 3 januari 2015 21:37

 



Lina Tillaeus är en 18-årig tjej med en blogg.

Hon har många djupa tankar i sitt unga huvud.

Just idag tyckte jag extra mycket om det jag läste hos henne.


Att sluta vara rädd för det man känner


Av Kaela - 3 januari 2015 17:11


 


Dina handlingar visar vad ditt hjärta är gjort av.


Översatt från engelska - okänd tänkare

Av Kaela - 3 januari 2015 11:35

 



Det var en gång fyra personer som hette
Många, Någon, Någon-annan och Ingen.


Det fanns ett viktigt jobb som skulle göras
och Många tyckte att Någon skulle ta
tag i det.


Någon-annan skulle också ha kunnat göra
det, men Ingen gjorde det.


Någon blev förgrymmad, för det var ju
faktiskt Mångas ansvar.


Många tyckte nu att Någon-annan skulle
ju ha kunnat göra något åt det,
men Ingen förstod att Många faktiskt borde
ha gjort det.


Det slutade med att Många skyllde på
Någon-annan när i själva verket Ingen
kunde skylla på Någon.


Hälsningar
från Vem


Detta kom i min mailkorg - och jag kan ju se vem VEM är- men jag tänker inte avslöja det.

Av Kaela - 3 januari 2015 09:24

 



Idag - den 3 januari - en lördag - är det klar himmel - och det finns faktiskt en försiktig sol utanför mitt fönster.

Så märkligt det är - hur det som ser så grått och trist ut när himlen är mulen får något av skimmer över sig när solen skiner på det.

Den svartbruna jorden med de halvt förruttnade löven som föll i höstas blir till och med vacker.

Igår såg det bara smutsigt och tråkigt ut.


I min stad är det nu klockan 10.00,  3 grader varmt.

Men av väderförutsägelserna ser det ut som det ska ner till ett par minusgrader undan för undan under dagen.


Alfrid och Alfrida har namnsdag - och även om ni som bär de namnen inte är så många så säger jag grattis!


Förkylningen fortsätter att göra mina nätter lite sönderhackade med genomtäppt näsa och halsont och hosta.

Men - jag slipper i alla fall sitta på den iskalla asfalten för att tigga ihop pengar för att kunna äta idag också.

Jag kan till och med välja vad jag ska äta.
Dessa människor som tvingats ut på gatan hos oss, av nöden och bristen i det land eller de länder de kommer ifrån - de blir också förkylda.

Så jag har verkligen ingen anledning att klaga...

Vårt nya år är fortfarande alldeles nytt - och det är nog så att våra tankar sysslar en del med detta faktum.

Ett nytt år är som att börja om.

Liksom en ny dag är - om den än inträffar varje dag.


Idag möter du och jag och resten av världen en dag vi aldrig mött förut.

Jag tänker ta vara på den.


I dag ska jag inte vara rädd för de utmaningar som väntar mig.

Jag ska glädjas åt att de hjälper mig att utvecklas.













Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards