Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Lördag - eller lärdag?

Av Kaela - 31 januari 2015 08:37


 

Fick denna bild av en vän från Canada



Började min morgon denna lördag, med att "läsa runt" i andras bloggar.

(Upptäckte att jag skrivit lärdag istället för lördag - men varje dag är ju en lärdag så helt fel var det ju inte)

Ändrade det i alla fall

Hade tänkt en kort titt.

Men här och där blev den lång.


Så fantastiskt att känna så mycket för människor som jag aldrig mött.


När jag läst både länge och väl- mött lidandet - svårigheterna - kände jag mig så hjälplös och så avskärmad.

Då tände jag ett ljus och sträckte ut mina händer i en osynlig omfamning .

Önskade värme,ljus och kärlek - knäppte mina händer i en bön till den Gud jag tror på för dem som har det svårt.

Vilken fantastisk möjlighet - att min hjälplöshet inte behöver stanna där.
Jag kan bära den till den som verkligen vet allt om människors nöd och utsatthet !


Under läsningen kom några ord ur "Den lilla boken om kramar" av Richy Friedel till mig.

Citerar dem här:

"När du är så lyckligt lottad att du känner äkta kärlek måste du låta den personen få veta det.
Antag inte att hon eller han vet det  bara för att du sa det i går och anta inte att hon eller han vet om det bara för att du sa det för en timme sedan.
Du måste säga och visa det om och om igen, från det att morgonen gryr tills du säger god natt.
Du måste göra det så tydlig som du bara kan genom att understödja dina ord med en speciell kram.
Det här är en kram som säger: "Du är den absolut bästa ". Den säger att ni är tillsammans och ni aldrig kommer att vara ifrån varandra.
Det är kramen som överräcker ditt hjärta.
När du har funnit kärleken har du allt. Livet kommer aldrig att bli den samma igen. 
Och är det inte precis så du vill ha det?
Så var inte förlägen över styrkan i dina känslor.
Låt styrkan visas genom dina kärleksfulla kramar.
Du kan aldrig vara för rik, för fattig eller för mycket kramad.
I synnerlighet inte om du blir kramad av den du älskar."


Livet kan vara tufft emot oss.

Verkligen möta oss med avigsidan.
Varje dag blir en bergsbestigning.
Ljuset anas möjligen, men mörkret tycks ha övertaget.

Men - om man bara inte glömmer att man är älskad så lättar allt det svåra.


Idag är det lördag och jag är ledig.
Inte riktigt helt. Jag ska "smygjobba" lite.

Men det gör jag så gärna.


Det har snöat inatt och det ser vintrigt ut när jag tittar ut genom mitt fönster.

Ivar och Joar har namnsdag - och jag säger grattis förstås!   


Gör nu en fin lördag!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards