Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Kaela - 25 februari 2015 20:20

 



Att våga se det stora i det lilla kräver mod.


I vår värld idag är allt det värdefullt och betydelsefullt som syns och hörs.


Vi värderas utifrån vad vi kan producera och prestera för stunden.


Att våga se det stora i det lilla kräver mod.

I vår värld idag är allt det värdefullt och betydelsefullt som syns och hörs.


Vi värderas utifrån vad vi kan producera och prestera för stunden.


Att se det stora i det lilla kräver att vi verkligen bor i oss själva.


Det kräver stillhet och det kräver eftertänksamhet.

Ibland är det oss alldeles för nära för att vi ska se det.

De svällande knopparna på kaktusen i fönstret - den stilla glädjen över den kommande blomningen.


Leendet från den rödkindade lilla krabaten vid busshållplatsen.


När vi lär oss njuta av det lilla i livet.
Det som vi kanske ser som självklart.

Vi kan ta till oss glädjen i en solglimt och känna tacksamheten strömma igenom oss os och göra hela kroppen varm när vi ett ögonblick möter en nnan människas blick - speglar oss själva i den och vet atten personen speglar sig själv i våra ögon.
Ett möte som i handen håller nyckeln till glädjen.
 
Det stora i det lilla....
 
Just ikväll - önskar jag dig en skön kväll och en god natts sömn så småningom.

Ta med dig William Blakes lilla dikt och låt den följa dig in i sömnen....
 
Att se en värld i ett sandkorn
Och en himmel i en vild blomma,
hålla oändligheten i sin handflata
och finna evigheten i en timme.
 
 
 
Av Kaela - 25 februari 2015 06:19

Så härligt det är att komma in i bloggen och hitta kommentarer på det man skrev igår.

Hjärtat tar ett litet glädjeskutt!

 




Inatt har jag sovit riktigt djupt.

Nästan svårt att ta mig ur sömnens famn när klockan sa att nu är det morgon.


Denna dag - den 25 februari har  Sigvard och Sivert  namnsdag!


Jag gratulerar förstås - precis som jag gratulerar dig som har födelsedag   


Ju äldre jag blir - ju mera uppskattar jag att vakna till en ny dag.

Oavsett om det kan vara trögt att ta sig upp ur sängvärmen.

Det pirrar nästan lite i magen vid tanken på att dagen ligger helt orör (nåja, nästan) framför mig.


Tack för att just DU läser detta och delar denna nya dag med mig.

En fin dag lovar vi varandra att göra  eller hur?

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards