Alla inlägg den 10 april 2015

Av Kaela - 10 april 2015 16:59

 





Läste ett "klokt ord" på en annan arbetsplats som jag besökte. "Antingen styr dagen dig- eller så styr du dagen"

Som de flesta kloka ord är det väldigt sant.


Under promenaden tillbaka till mitt arbete insåg jag att för mig gäller att dagen styr.

Men det är ju det som är så spännande (bland annat) med mitt jobb  att jag aldrig vet mer än i viss mån vad dagen kommer att innehålla.

(Jag arbetar, som de flesta av mina fina vänner känner till på en Frivilligcentral som samordnare.)


När jag åkte hem från jobbet den kvällen kunde jag konstatera att jag haft rätt.

Dagen hade styrt mig till cirka 90%.

Människor som kom med sitt behov, eller någon av våra underbara frivilliga som ringer eller dyker upp och vill berätta något från mötet med den eller dem de möter i sitt uppdrag.

Telefonen som ringde och som gav mig en arbetsuppgift jag kanske aldrig haft eller drömt om.


Men - det är faktiskt inte dåligt.

Man kan ju läsa in en underbetydelse i detta ord - eller det gjorde åtminstone jag när jag stod där vid anslagstavlan.

Att det är dåligt om man inte styr hela sin dag själv.


Men - så är det ju inte - och ändå är ordet sant.


Kanske har du det likadant - ett jobb som gör det omöjligt för dig att veta vad som väntar när du åker hemifrån på morgonen.

Då gratulerar jag dig!

Du har verkligen ett spännande liv!

Av Kaela - 10 april 2015 06:14

 


Fredag - igen!


Visst rullar veckorna undan med fart.

Någon sa häromdagen att ibland känns det som att det är bara måndagar och fredagar.

Så känns det ju säkert för flera av oss just därför att det är två dagar i veckan som vi lägger särskilt märke till.


Fredag - en helg framför.

De flesta av oss känner en slags förväntan inför helg.

Oftast betyder det ledighet och sovmorgnar.

Och självklart längtar vi efter det när arbetsdagarnas morgnar är tidiga och dagen full av det vi ska göra.


Jag vaknade med ett ord i huvudet i morse.

Ett ord jag tycker om-

Tillförsikt!


Hoppas att DU känner tillförsikt inför dagen som ligger framför - inför helgen.....

Tillförsikt skapar ett slags lugn inom oss - en känsla av att allting kommer att ordna sig.


Ta emot den här dagen just så - med ett lugn och en känsla av att allting ska ordna sig.

Oavsett hur du har det.

Idag har Ingvar och Ingvor namnsdag - önskar  en fin namnsdag till er!  


En härlig födelsedag till dig som har fyller år! 


Gå ut i din nya dag med ett leende.

Ta gärna det här citatet till hjälp !


"Visst är det underbart aytt ingen behöver vänta ett enda ögonblick på att göra något som förbättrar världen."

Anne Frank

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards