Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Kaela - 21 maj 2015 21:21


 


Gick hem nästan i det sista av solnegången trots att klockan var nära 21.00

Försvinnande kort är den här underbara tiden då solen liksom bara vänder.

Går ner för några få timmar och sedan upp igen.


Den här tiden på året är nästan magisk!


Vi närmar oss Världsmiljödagen - den ligger faktiskt precis före vår Nationaldag.

Det vill säga den 5 juni.

Natten som skiljer de båda dagarna åt har kommit att kallas Naturnatten.

Då drar en massa svenskar till skogs.

För att få höra näktergalen, eller för att se fladdermöss.

En del till och med övernattar i naturen den natten.


Visst låter det spännande.

Om det inte störtregnar förstås.


Inatt ska jag i alla fall sova i min sköna varma säng.
Inomhus!


Om jag kommer att sova under bar himmel på Naturnatten....det betvivlar jag.

Jag är inte vidare bekväm annars - men när jag ska sova vill jag ligga skönt varmt och mjukt.


Nu önskar jag DIG en skön senkväll och en god natt!


Och jag ska inte glömma citatet:

"Ingen fågel flyger för högt - så länge han flyger med egna vingar."


Villiam Blake



Av Kaela - 21 maj 2015 17:08


 



Åhhh, jag längtar någonstans- men jag vet inte vart....orden är en liten flickas som var här på mitt jobb tillsammans med sin mamma och hälsade på.

Är det inte så med oss lite till mans och kvinns att vi går omkring och längtar - men att vi inte riktigt vet vad vi längtar efter.

I och för sig gör det väl ingenting.

Själva längtanb är ju viktigt.

Den gör oss levande och får oss att se framåt.


Så det gäller att vi låter längtan få plats i vårt liv.


Nu är det snart dags för mig att lämna arbetsplatsen för att fortsätta arbetsdagen med



en diskussion om civilsamhället.


Det blir säkert intressant - men nog kommer jag att längta hem lite.....till kravlösheten....








Av Kaela - 21 maj 2015 10:26

 


Vi har verkligen världens goaste, finaste frivilliga!!!
Idag kom en av dessa änglar som gömmer vingarna under jackan - med hemgjord äppelkaka och medköpt vaniljsås och bjöd på.


En feststund gav hon oss - en vardagsmorgon!

VILKEN FIN ÖVERRASKNING!

Av Kaela - 21 maj 2015 06:25


 


Försov mig lite grand idag.....

Jag hinner bra ändå - så det är ingen panik.


Hade glömt ställa mobilen - men märkligt nog finns

tiden man ska stiga upp i kroppen så jag vaknade en kvart senare än vanligt.

Det märkliga är att vanlig uppstigningstid sitter i kroppen även när det är helg och sovmorgon.


Vi mår bäst av att gå och lägga oss och att stiga upp i ungefär samma tid säger sömnforskarna....och jag tror de har rätt.

Ser fram mot en intensiv dag med härlliga möten.


Önskar DIG en dag - precis så som du längtar efter!


Och ett citat att ta med ut i dagen - förstås:


"De enkla sakerna är också de mest extraordinära sakerna, och endast de visa kan se dem."

Paulo Coelo




Av Kaela - 21 maj 2015 06:21






Idag - den 21 maj har Constantin och Conny namnsdag!  Grattis till er!  


Gratulerar förstås också dig som fyller år idag!   

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards