Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Kaela - 22 maj 2015 22:28

 

  


Kvällen går snart över i natt och det är dags att efter lång tuff dag hitta till sängen.

Att veta att man har en säng att sova i - det är stort!

När jag nyss gick förbi mitt sovrum tänkte jag på kvinnan som satt och tiggde utanför vår mataffär.

Hon log - men med ledsna ögon!

Var sover hon inatt!


Känner sorg vid de tankarna - och önskar att hon har en plats någonstans - som är varm och skön att sova på.

Även om jag vet att det kanske är i en bil.

Då slipper hon i alla fall blåsten!


Så olika det är.

Trots att vi har samma behoV.


Definitvt inte de bästa kvällstankarna för att somna rofyllt.

Men jag gör ändå det jag kan göra.

Viskar min önskan om en God Natt till henne - ut i mörkret!


Och till DIG!


Ett citat att ta med in i sömnens rike - var vi nu sover:


"Med pengar kan man köpa en säng, men inte sömn."

Kinesiskt ordspråk

Av Kaela - 22 maj 2015 20:15

 



Kärleken kan inte ta slut - kan inte överanvändas.

Kärleken blir faktiskt större ju mer vi ger av den. Kärleken

Ingen av oss kan få för mycket av den.få för mycket av den.


Vi kan aldrig älska för mycket....ju mera vi älskar ju mera kärlek finns det.

När jag väntade mitt andra barn undrade jag hur jag skulle kunna älska ytterligare en liten varelse lika mycket som jag älskade min förstfödde.

Men - tänk - det var inga problem.

Genast jag höll den lilla nya i famnen bara vällde kärleken fram!


Dessutom - tänk dig  att vi alla är födda med den.

Vi kan aldrig bli övermäyya på kärlek!

Och  den tar aldrig slut.

Säg med något annat med alla dessa fantastiska egenskaper!

Av Kaela - 22 maj 2015 18:35

 




Du är unik det finns ingen som är som du, visst finns det kanske likheter men  - precis som du är absolut ingen annan!

Men trots att vi alla är unika så har vi alla ungefär samma behov av ett liv i harmoni och kanske lycka (om man nu vågar använda ett så starkt ord.


Någon har sagt att lycka är bra hälsa och dåligt minne.

Det ligger något i detta tillspetsade sätt att sammanfatta vad hamoni och lycka därför att det kan bli så att även om man faktiskt haft mångaglada upplevelser i livet så minns man kanske bara de mest dystra, hemskaste eller de mest förnedrande.



Jag satt hos en gammal kvinna  förra veckan som vet att hennes vandring på jorden närmar sig sitt slut.

Hon har lärt sig förstod jag - att minnas de lyckliga stunderna bara -

Det var sån frid och ro inne i hennes rum.

Jag hade velat stanna där istället för att återvända till det brusande livet utanför.

När jag till sist måste gå och gav henne en varsam kram som troligen blir den sista jag har får ge henne sa hon: "Jag har haft ett väldigt fint liv och jag skulle inte vilja byta ut en enda dag om jag fick leva om mitt liv igen."


Tårögd men tacksam lämnade jag henne.

Att ha fått lära känna henne- om än bara lite är en gåva.

Jag vill sluta som hon - kunna säga att mitt liv har varit fint och att jag inte vill byta bort en enda dag.


Jag råkar veta att hennes liv verkligen inte varit en vandring över soliga ängar.

Hon har haft flera svårigheter än de flesta.

Det var hon som en gång lärde mig att svårigheter och problem har ett ärende till oss.

Hon hade verkligen lärt sig att samla ljuset och minnas allt med glädje.


Och hon har satt spår - i mitt hjärta- och i många andras...spår som ska ges vidare....och delas...



Av Kaela - 22 maj 2015 06:14

 




Vaknar till en ljuvlig drömmorgon.

Sol och dimma leker med varandra och gör alla vassa kanter mjuka.

Kanske en bild av att vi behöver både ljus och lite dimma i våra liv.

För att mjukheten ska komma fram.


Tänk att det är möjligt för en morgon som denna att låta oss få känslan av att världen är ny.
Och på sätt och vis är den det.

Varje ögonblick av våra liv är ett nytt ögonblick!


Fem minuter på balkongen gav jag mig själv idag när jag vaknade.

Tystnaden är total...ljuden - bara understryker detta.


Fem minuter är ibland allt vi behöver för att orka vidare.

Ta fem minuter nu och då idag när du bara finns...landar i dig själv en stund...och låter tankarna vandra sina egna vägar.

Det är sannerligen att ge sin själ en dusch!


Önskar dig en dag när du lever varje ögonblick!


Och så - förstås - ett citat att ta med oss ut i dagen


"Vänta inte på att bli framgångsrik i framtiden.

Ha ett framgångsrikt förhållande med det ögonblick som är."

Eckhart Tolle


Av Kaela - 22 maj 2015 06:04



Hemming och Henning har namnsdag idag - den 22 maj! Jag gratulerar!  


Stort grattis också till dig som har födelsedag idag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards