Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Kaela - 22 juni 2015 22:30

 


Lång arbetsdag som slutade med den fjärde arställningsintervjun.

Men en kanske framtida kollega.

Spännande.

Det är bara förnamnet sa mina numera vuxna barn i en viss ålder.


Solen har överraskat under senare delen av dagen.

Inte det ihållande regn som varnats för.

Så stort att solen inte glömt oss!

Nu börjar det dra mot sen kväll och dags att sova med tre lika långa arbetsdagar framför.

Önskar av hjärtat DIG en skön och god natt med vackra drömmar!


" Alla människor ler på samma språk."


Okänd upphovsman

Av Kaela - 22 juni 2015 12:03


 



Sitter här på jobbet och väntar på ett besök som ska dyka upp om en stud.

Hinner inte påbörja något nytt av de uppgifter som väntar i sina fodrar på min vänstra sida av skrivbordet - och då blir det istället en stund härinne på Bloggen.


Det regnar.Hör lite surmulna protester runt mig.

Men det är ju herlt fel.

Då låter jag regnet göra mig sur på insidan.


Är jag under tak blir jag ju inte ens sur utanpå!


Bättre att ta emot regnet som alla de saker som möter oss - en del gott - annat mindre gott - med en öppen famn.


Och så sant som det är sagt:


Man kan inte hindra bekymren från att komma, 
men man behöver inte sätta fram en 
stol åt dem att sitta på.

Gunnel och Kjell Swärd

Av Kaela - 22 juni 2015 06:17

 





Ibland kan jag dra mig för att använda ordet "lycka!.

Det låter snudd på euforiskt och kanske inte precis som ett dagligt tillstånd...men det är samtidigt svårt att ersätta med något annat ...så det finns med här i mina morgontankar...


Lyckan är så speciell så att den kan aldrig ta något från någon annan för att göra dig eller mig lyckligare....alltså - lycklig kan man inte vara på nån annans bekostnad...då är det inte lycka.


Men vad är lycka då - för mig? för dig?

Lyckan har nästan alltid med någon annan att göra....att vilja någon väl...att göra något gott för en annan människa..utan en tanke på egen vinning.

För så märkligt är detta med lycka konstruerat - att börjar jag göra goda saker för andra- med detta enda i tanken - att själv bli lycklig...då kan jag känna mig blåst.

Jag måste gå någon till mötes på hans eller hennes villkor om jag verkligen vill hjälpa.

Det är där man kan växa,utvecklas och skapa ringar på vattnet.Som berör flera människor på ett bra sätt.
För det är genom att ge som vi får,och genom att förlåta, som vi får förlåtelse.

Det är genom att älska som vi blir älskade.


Kanske radar jag självklarheter på varandra...du vet redan detta...

Så sant- men världen ska frälsas genom repition har någon sagt.

Och du...jag tror det är så att vi människor läcker...alltså...vi glömmer och behöver ständigt påminnas.


Det borde vara enkelt - detta med lycka som kommer genom det goda jag gör - men det behövs en god grund.

När grunden saknas.Då får man börja byggabit för bit....

Men - var hittar jag det som ska sätta samman grunden i mig?

Det kan var och en av oss bara avgöra själva.


Men en sak är säker - den som vill hitta det gör det!


Många tankar så här i början på en ny vecka!


Ta med dig citatet här nedanför ut i DIN dag!


"Vi växer inte i medgång. Det är utmaningarna som lockar fram växtkraften inom oss."


Okänd tänkare

Av Kaela - 22 juni 2015 06:05



Det är måndag den 22 juni och Paul och Paulina har namnsdag!  Jag gratulerar!  


Stort grattis också till dig som har födelsedag idag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards