Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Kaela - 23 juni 2015 22:17

 




Så vacker är den - skymningen utanför mitt fönster.

Men hur gärna jag än skulle vilja sitta uppe och titta på den och njuta av den, så säger min trötta kropp och mitt trötta huvud stopp.

Ännu återstår 2 extra långa dagar att arbeta denna vecka.


De två från styrelsen och jag som arbetar med rekryteringen av en kollega till mig är helt överens om att vi har ett mycket svårt uppdrag.

Vi har nu pratat med fem.

Av dem är två lite av favoriter, men alla är så fina och trevliga.


Spännande är det i varje fall.

När man är på en anställningsintervju arbetar man ju på att visa sin absolut bösta sida eller sina absolut bästa sidor kanske man ska säga.

Hur blir det sen - ja det står skrivet i stjärnorna känns det som.

Nu har vi två kvar att träffa - och snart måste ett beslut fattas.....


Nu önskar jag DIG en riktigt god natt!

Sov och dröm vackert så du orkar morgondagen.

Det tänker jag göra.....


Och - förstås - varsågod - ett citat att bära med dig:


"Ytan är inte poängen, sådant som är viktigt kommer inifrån.
Hittar man sin inre styrka så blir man också stark utåt."


Eisabeth Hermansson



Av Kaela - 23 juni 2015 20:45


 



Är du ensam ikväll....sjöng Gunnar Wiklund en gång i tiden med sin fina röst....

Jag är det.

Mannen i mitt liv på rektorsmöte.

Och jag just hemma efter att ha haft min andra tolvtimmarsdag.

Men eftersom jag längtar så intensivt efter riktigt hemlagad mat får det bli en ståemde favorit.


Är man ensam behöver man ha detta hemma:
Är man två så dubblar man bara ingredienserna.


150 g falukorv, i bitar

1 gul lök, i smala båtar

1 tsk smör 1

5 dl tomatkross med chili

2dl kidneybönor, kokta från burk (finns små fyrkantiga paket med kidneybönor som passar precis)

1 dl brytbönor eller majskorn

1 krm salt

2 krm strösocker

1 krm spiskummin

1/2 krm svartpeppar, nymald



Så här gör du:

Fräs lök och falukorv i smör i en stekpanna.

Tillsätt tomater, kidneybönor, brytbönor, salt, socker och kryddor.

Låt grytan bli genomvarm. Smaka av.

Servera med tortillachips eller baguette och en morot i bitar.


Enklare kan det knappast bli.

Gott och hemlagat smakade det!


Har man dukat mysigt med ett levande ljus och underlägg så blir ögat nöjt också.



Av Kaela - 23 juni 2015 06:08

 



Morgonen är tidig - och lite dimmig.

Men solen kämpar för att komma fram.


Om den lyckas eller inte denna junidag, det vet jag inte.

Men jag vet att den alltid finns där.

Även när molnen är grå och tunga.


På samma sätt finns alltid glädjen någonstans inom oss.

Även när livet visar avigsidan.

Den kämpar för att komma igenom de lager av vardagsgrått och sorgligheter som vi kanske upplever att vi går igenom.


Ge den en chans idag!

Stanna till vid en blomma, känn doften, njut färgen.

Sätt på den musik du vet att du blir glad av.

Tänk på någon som älskar dig - någon som du älskar.


Glädjen är livsnödvändig och livsviktig för oss!

Att leva utan glädje blir en tung vandring.


Sök upp glädjen inom dig idag!

Tänk på att det ögonblick av glädje du fångar lättar dina steg och ger allt i livet en annan lyster.


En riktigt bra dag önskar jag dig!


Ta med dig citatet ut i DIN dag!


"Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte
runt knuten"

Okänd tänkare

Av Kaela - 23 juni 2015 05:46




Idag - den 23 juni har Adolf och Alice namnsdag!  Grattis!  


Grattis säger jag också till dig som har födelsedag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards