Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Det är genom dig själv du ser världen

Av Kaela - 30 juni 2015 22:06

 



"Så går en dag än från vår tid

och kommer inte åter

och en -en natt med Herrens frid

till jorden sänkes ner"


En gammal psalm skriven av Frierich Neander 1766, övers. av Johan Olof Wallin 1814


Nyss hemkommen från min sista dag före semestern (även om jag ska jobba litet grand så blir det mycket ledighet) känner jag det särskilt starkt som man ofta gör vid vägskäl av olika slag.

På styrelsemötet ikväll smaskade vi goda mackor och äppelkaka med hemgjord vaniljsås...för att fira slutet på vårteminen.

En härligt överfylld vårtermin där vi gång på gång har fått se människorrs liv bli bättre för att en igår okänd medmänniska idag är en vän.

Just den här kvällen markerade slutet på den terminen.

En intensiv, underbar och urladdande dag är över.....börjar gå över i natt...

Solen kan ännu anas vid horisonten och himlen har klätt sig i sommarnattsklänning....med många fina färger.

Och ändå är månen redan på väg upp....


Bara att önska DIG ett underbart slut på DIN dag och en god natt!


Ett citat - nej det glömmer jag inte....börjar ni tröttna?


"Bäst att du håller dig själv skinande ren och klar; du är det fönster genom vilket du måste se världen.” 

George Bernard Shaw








 
 
Ingen bild

Stina

30 juni 2015 22:45

tröttnar aldrig på citat, det finns så mycket tänkvärda kloka ord
som säjer så mycket på så få ord, så sluta inte med dem!
Ett citat av Micke Gunnarsson som är en härlig inspiratör:
"Från den dagen jag bestämde mig för att inse att alla
människor jag möter gör så gott de kan, försvann massor av problem." Hälsn. Stina

Kaela

30 juni 2015 23:32

Ja det finns mycket fina citat Stina.
Det var jättebra och oerhöärt talande det du delar med dig av
Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards