Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Kaela - 23 juli 2015 23:45

 



Suttit klistad vid en amerikansk film från 1995 på någon av betalkanalerna.

(Kanal 8 tror jag)

"Oskuld"

En underbar film om moraliska och etiska dilemman och vårt ansvar för varandra.

Den kommer jag att bära med mig ett tag....


Nu är det dags att sova.

För mig i varje fall.

Du som ännu vandrar runt på nätet - DIG önskar jag godnatt och skäna drömmar.


Och ger dig ett citat att ta med på din fortsatta vandring:


" På de platser du varit har du lämnat något kvar av dig själv - och tagit med dig något därifrån som gjort dig till den du är."

Nick Newman



Av Kaela - 23 juli 2015 17:49

 



Under avdelningen Värdelöst Vetande kan jag berätta att någon har räknat ut vilket land i Europa som använder mest toapapper (!)På första plats med i genomsnitt 8,5kg/person kommer . . . Sverige!

Vilka slutsatser kan man nu dra av det....plats för ett smile

Av Kaela - 23 juli 2015 13:27


 

Bilden hämtad här

m du ställdes i den situationen att din bästa vän var en ensam mamma med fyra döttrar-

Och att denna mamma dör i cancer.

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om och adoptera de fyra barnen?

Det gjorde i varje fall Laura Ruffino i New York!


En vänskap som visar sig vara just vad vänskap ska:
Den löper linan ut.


Läs mera i Aftonbladet

Av Kaela - 23 juli 2015 09:03

 



Tillfreds - visst är det ett underbart ord som ger associationer av frid och fred. ro och glädje?


Vara nöjd och belåten.


Kan man vara tillfreds i alla lägen?

Nej, det tror jag inte ens man ska vara.

Man ska aldrig vara tillfreds med dåliga företeelser som att en skolkamrat eller arbetskamrat mobbas till exempel.


Men vara tillfreds med livet rör sig för mig på ett litet annat plan.


Idag är det en grå dag som har grytt.

Jag kan välja om jag surar och tycker det är botten, eller om jag trots gråheten kan känna tillfredsställelse över en ny dag!


Jag tror bland annat att vi behöver sträva efter att vara en human being istället för en human doing.

Vi är så vana att hela tiden göra något, prestera något, sträva efter något, uppnå något.

Detta kan ju vara bra i och för sig.


Om jag är tillfreds med det jag gör.

Så jag inte sedan rusar vidare till nästa projekt...och nästa...och nästa.


För mig är att vara tillfreds bland annat just att stanna upp en liten stund och känna att jag är ganska nöjd med mitt liv som det ser ut!


Nu hoppas jag att DU kan känna tillfredsställelse över DIN nya dag trots att solen inte skiner och badstranden lockar.

Det är DIN dag - DIN Möjlighet till att känna dig tillfreds med den här dagen som just landat i din famn.


Här kommer dagens citat:


" En människa kan aldrig någonsin vara tillfreds utan sitt eget gillande"

Mark Twain


Av Kaela - 23 juli 2015 08:50

    



Idag är det den 23 juli och Emma har namnsdag! Grattis till er som bär det vackra namnet!


Grattis också till dig som firar födelsedag!


Ha en härlig firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards