Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Kaela - 25 juli 2015 22:39

Idag har jag gjort det man ska göra en regnig dag. Först en snabb promenad i värsta ösregnet. Njuta av den våta blänkande grönskan. Så in och torka håret torrt med en handduk medan kaffet blir klart. Fram med en bok, i mitt fall den andrabojen av Norrköpings deckardrottning ... Emelie Schepp: "Vita spår" den rekommenderas! Men man behöver ha tid för ,man kan inte slÅppa den! Man måste bara få veta..... Nn önskar jag DIG en skön avslutning på lördagskvällen och en godnatt. Kvällens citat är nog sant för alla mammor och pappor. "Det finaste jag någonsin burit runt min hals är mina barns armar." Okänd upphovsman

Av Kaela - 25 juli 2015 09:24

   



Jag hade förväntat mig att vakna till en våt dag med tunga skyar idag.

För så var prognosen när jag tittade sist.

Men solen skiner och prognosen säger mestadels soligt.


Inte lätt att vara väderlekstjänst kan jag tänka mig.

Det finns säkert massor av anledningar till att vädret inte blir vad det ser ut att bli.

Går det åt det håll det gjort idag är ju allting bra.

Då är vi nöjda.

Men hade det varit tvärtom hade vi kanske känt oss lite lurade.


Förväntan avgör mycket i våra liv


Förväntan - att vänta före!


Förväntan är en viktig drivkraft vi behöver, lika viktig som vår fantasi!


Om man saknar förväntan då blir man cynisk och illusionslös.

Med andra ord - knappast en lycklig människa.


Förväntan är en tro/förmodan/förhoppning som är centrerad i framtiden men skapad i nuet.

Byggstenarna i förväntan är alltså inte av allra hårdaste material.

Men det är några av de viktigaste stenar vi ändå har att bygga vårt liv med.

Tro - Förmodan - Förhoppning.

Vad vore livet dessa tre byggstenar förutan.?


Så viktigt att vi inte fastnar i  allt för snäva förväntningar, som begränsar möjligheter till livsupplevelser.

Även om det inte blir som vi förväntar oss - så har förväntan skapat nya upplevelser att utvecklas av - glädjas åt och må bra av!

Så nu hoppas jag DU förväntar dig något extra av denna lördag.

Minns att förv'ntan inte tittar så mycket på de faktiska förhållandena.

Den hoppas!


Varsågod - här kommer morgonens citat:


"Man störs inte av saker som händer, utan genom sin uppfattning om saker som händer."

Epiktetos



Av Kaela - 25 juli 2015 09:19

 


Idag har vi en man som bryter dominansen i kvinnliga namnsdagar - grattis Jacob på namnsdagen 25 juli!


Grattis också till dig som firar födelsedag!


Ha en underbar dag - både namnsdagsbarn och födelsedagsbarn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards