Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Kaela - 4 augusti 2015 22:15

 


Idag har jag haft ett samtal med en nykommen kvinna.

Hon har en hög akademisk utbildning i sitt hemland men här kan hon inte använda den på länge-kanske aldrig.

Det är möjligt för oss att samtala tack vare att hon kan engelska.


Efter det mötet har jag gått omkring med en stor tacksamhet inom mig.

För att jag lever i ett land som jag inte tvingas fly ifrån om jag vill överleva.

För att det finns människor som bryr sig om varandra - mitt i all egoism som vi också ser omkring oss.


Denna kvinna har fått en svensk vän - och jag har knappast sett så stor lycka i någons blick.


Just nu känner jag mig tacksam för tacksamheten.

Den gör mig så gott.


Jag vill önska DIG en god natt!

Ta hand om dig och låt dagen sluta bra!


Ett citat:


"Tacksamhet är hjärtats minne."


Okänd tänkare

Av Kaela - 4 augusti 2015 18:05

 



Semestervädret har börjat - när semestern är slut!

Den meningen har jag hört några gånger idag.

Nu är det ju så att det är roligare att jobba också - om solen skiner.

Så jag sörjer inte.

Men lyckönskar de som har semester till fina dagar!


Så här med facit i handen angående hur vår semester blev tycker jag att vi lyckades riktigt bra med att stryka ordet BORDE som vi så ofta styrts av.

Det fanns vissa saker vi ville göra.

Men framför allt ville vi hinna med varandra.


Borde - det är ett knasigt ord.-

Iordet ligger en slags tvång.

Vi borde ha....du borde göra.....jag borde tänka....


Vad då borde....


Det ligger lite av man egentligen måste i ordet - trots att man inte vill...


Ha en skön afton i solen!

Av Kaela - 4 augusti 2015 06:18

 




Solig morgon idag också!


Jag somnade i soffan igårkväll när jag försökte se Wallanders "Läckan".

Tydligen tog första arbetsdagen mer än jag trodde.

Det är länge sedan det hänt mig att jag somnat framför TV:n.


Härligt med en ny morgon - en ny dag!
Att verkligen vara i.

Vi får glömma igår - och vänta med att oroa oss för imorgon.

Bara finnas i den här dagen.

Och göra den till en bra dag!


Dagens citat:


"Det enda ögonblicket vi har, är nuet och det är i nuet som vi kan utveckla sinnesro i våra sinnesintryck, tankar och känslor."

Susanne Zachau

Av Kaela - 4 augusti 2015 06:14

 


Stort grattis till Arne och Arnold som har namnsdag idag 4 augusti!


Och likaså till dig som fyller år!


Ha en fin dag att fira!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards