Alla inlägg den 6 september 2015

Av Kaela - 6 september 2015 21:45

 



Söndagskväll!

En arbetsvecka väntar!

En kväll att landa i och känna en stund av helgens andetag innan det är dags att satsa på jobbet igen!

Ett kort ögonblick innan mörkret föll såg jag solen leka på väggen mitt emot!


Vackert väder är vi visst lovade i veckam.

Fint för alla lediga.

Men fint också för oss som jobbar!

Det går alltid lättare när solen skiner!


Nu önskar jag DIG en god fortsättning på söndagskvällen och en riktigt God Natt!


Och så ett citat:


"Om jag fick möjligheten att ge en gåva till nästa generation så skulle jag ge varje människa förmågan att lära sig skratta åt sig själv"
Charles Schulz

Av Kaela - 6 september 2015 16:51

 

Bilden från Googles



Läser i Aftoobladet att flyktingströmmarna till Grekland ökar!

Till ett Grekland som inte har något att dela med sig av!



Under de sista dagarnas TV-program har vi sett människor på flykt-till fots eller överfulla småbåtar.

Så sitter vi  där med vår kaffekopp och undrar varför ingen gör något.

Ingen - det är du och jag!

Vi som har det så förträffligt bra.

En säng att sova i, tak över huvuet och mat på bordet.

De flesta har ännu mera.

Jag kan själv ibland känna det som om man sövs av att det är så lugnt ich gott i det land som är vårt.

Men tänk om!

Tänk - om det en dag är vi som måste ta det vi kan få ner i en ryggsäck....och lämna allt.

För att någon annan stat tagit makten i vårt land - eller fel koalition kommit till makten.

Då bli vi dom!
De som går -de som betalar sina sista penghar för en livsfarlig seglats till ett annat land.

Linjen mellan dem och oss är skör.

Allt kan hända alla.


Då hoppas jag att det finns någon som lever i ett gott och tryggt land som reagerar - som skriver inl'gg, bloggar....möter oss med värme och ser oss som det vi är.

Människor som drabbats!




Av Kaela - 6 september 2015 14:51


 



Du som har läst mig några år bakåt vet att du ett par gånger f¨tt en kort dikt av poeten Tore Burman att njuta av!


Som denna till exempel:

Lärornas mörker
blickarna stänger,
utsträckta händer
räcker till vänskap,
samlar galaxernas
syskonkrets.

Tore G. Burman


19 september släpps en diktysamling av Tore Burman "magier".

Du kan redan nu gå in på Bokus  och förhandsbeställa den så har du den snart i din hand.

Den lämnas nämligen till bokhandeln den 19 september

Av Kaela - 6 september 2015 08:56

 



Några timmars sömn blev det, men inte mycket.

Det hände mig nu och då förr.

Men nu för tiden nästan aldrig att jag absolut inte kan somna.


Lite på fel sida vaknade jag - så jag beslutade mig för att genast slita på mig kl'der och gå en promenad.

Den blev lång, nästan en mil.

Jag gick och bara njöt av gråhetens alla nyanser....så vackert - och så oerfekt temperatur för en riktig långpromenad!

Men idag hälsar jag en helt ny dag välkommen.



Det är ingen självklarhet att du och jag är här idag!
Det är en gåva.

Livet ger oss en het ny dag!

Full av möjligheter!


Sömnlösheten inatt har satt sina spår i mitt ansikte och i min kropp.

Men jag tänker inte låta den stjäla min glädje över denna nya dag!


Jag vet inte hur DU har det idag!
Men jag vet att DU förtjänar en speciell dag!
En dag som gör någon av DINA önskningar och drömmar till verklighet!
Den möjligheten ligger i din egen hand!
Förvänta dig underverk och du kommer att få möta dem!
Förvänta dig glädje (oavsett hur du har det) och glädjen ska komma till dig!


Ett citat att ta med ut i dagen:


"Ju mer du finns i ditt eget liv, desto lättare blir det att älska villkorslöst. Ju mer du älskar,destto mera kommer du att upptäcka hur fantastisk du är och hur fantastiska människor du är omgiven av."

Martin Beck


Av Kaela - 6 september 2015 07:00


 



Det är söndag och det är den 6 september - det betyder att Lilian och Lily har namnsdag!

Varmt grattis till er!


Stort grattis också till dig som har födelsedag idag!


Söndag är en bra dag att ha bemärkelsedag på!

Ni kan fira hela dagen!

Gör det!

Av Kaela - 6 september 2015 03:01

 



Gick isäng för tidigt tydligen!
Somnade och sov kanske trekvart.

Klarvaken - och min hjärna befann sig plötsligt på jobbet!

Vilket generalfel.

Då försvinner all sömnighet.


Kanske inte så märkligt just nu!

Att introducera en ny kollega i det oerhört komplexa arbete som är lotten för en samordnare på en Frivilligcentral är inte lätt.

Särskilt inte när det är en superambitiös tjej som glömt det där med att allt som ska växa måste vattnas med tålamod.

Hon har inte alls jobbat med liknande arbete och inte med frivilliga tidigare.

Så jag förstår henne så väl.

Även om det ger en lite tuff situation till mig.


Så min knasiga hjärna började mitt i natten fundera ut olika sätt att få henne att ta ett steg i taget - utan att känna det som att hennes ambition inte får fritt spelrum.

För den är ju jätteviktig!!


Nu ska jag nog snart göra ett nytt försök att fånga honom med paraplyet.

Han bör ju flyga över vårt hus flera gånger per natt - särskilt en lördagsnatt då de som vill träffa honom vill göra detta på ordentligt olika tider!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards