Alla inlägg den 9 september 2015

Av Kaela - 9 september 2015 14:15


 




Du berör

ditt skira väsen
ditt djupa allvar
din ljusa glädje

Låt inte dina ord
tystna

Liksom stjärnljus
mot en svart himmel
lyser de

Låt din glädje lysa
och beröra
till leenden

Du berör

långt mera
än jag tror
du förstår

Låt ditt djupa allvar
nå våra hjärtan
till eftertanke

Tro inte
att du kan vandra
bland oberörda hjärtan

Du berör...


Kaela

Av Kaela - 9 september 2015 06:12

 


Just nu är ett viktigt nu!

Det är det enda nu vi har!


Vi hoppas ju alla på att få ett nytt nu när detta nu försvinner bort.

Och det får faktiskt de flesta.

Ändå är varje nu unikt och speciellt!

Solen anas i det grå morgondiset.
För första gången efter sommaren känns det lite kallt för mina bara fötter på golvet.

Det känns egentligen inte skönt.

Men jag är tacksam för det.

Det säger att allt fungerar och jag kan känna.

Kroppen är med på noterna.
Och det väcker mig effektivt.


Medan jag skriver lyssnar jag till Leonard Cohens "halleluja"

Musik  är inte bara balsam för själen så trodd du det så trodde du fel.

Sånger som är kopplade till minnen, är de som ger oss flest fördelar säger de som vet.


Och det gör vi väl egentligen alla.

En sång som betydde mycket - det är en nyckel till en annan gång vi lyssnade.

Jag lyssnar ofta på just den här sången - och gärna på morgonen.

Den tonsätter min känsla inför dagen som väntar.


Också idag blir det en tolvtimmarsdag på jobbet!
Som min kollega från brottsofferjouren sa igår: "Det är så det är i den ideella sektorn."


Och det är bra - för jobb inom ideell sektor har man oftast för att det är något man brinner för.


Hoppas du känner glädje inför DIN nya dag!

Önskar DIG det av hela mitt hjärta!


Ta med dig citatet här nedanför ut i dagen!


"Lev i samklang med saker och händelser som de är och inte som de borde vara."

 Nisargadatta Maharaj

Av Kaela - 9 september 2015 06:06

 


Anette och Anita - ni har namnsdag idag!

Varmt grattis till er!


Ett varmt grattis också till dig som har födelsedag idag!


Bemärkelsedag - en dag att fira och njuta av!

Gör det!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards