Alla inlägg den 16 september 2015

Av Kaela - 16 september 2015 21:53


 

Trött - eller just nu tröttare än trött.

Kom just hem , bara hunnit äta en macka.

Från en av de längsta arbetsdagarna på länge.


Nu önskar jag DIG en riktigt god natt!


Imorgon är en ny dag!

Tänk - vi får börja om på nytt varje dag!

Det är fint det!


Ett citat att ta med in i natten:


"Ett kuvert som sprättas upp är en fönsterlucka mot oändligheten."
  Frank Heller

Av Kaela - 16 september 2015 06:02

 




Igår, när jag kom hem hade det flyttat in folk i huset mitt emot.

Eller rättare sagt i halva huset!


Den sista delen av de nybyggda husen som bildar en gård, blir nu befolkat - åtminstone halva som sagt.


Det har varit en spännande tid att bo så att säga på en byggarbetsplats.

Nu lyser det i fönstren

mitt emot!

Härligt!


Idag är en dag när vi får låta vårt inre ljus lysa.

Himlen är mulen - och kanske blir det vädermässigt en grå dag!


Men väder är inte allt!

Och framför allt.

Vi delar det med dem omkring oss.


Så låt oss lysa upp en grå dag för varandra - och därigenom faktiskt för oss själva med leenden och omtanke!


Önskar DIG en dag när DU känner att du är närvarande  - och verkligen möter dem du träffar!


Och så ett citat att ta med oss in i dagen:


"Glädje i ditt inre är bättre än rikedom.
"Isländskt ordspråk





Av Kaela - 16 september 2015 05:57


 


Idag - 16 september har Dag och Daga namnsdag!


Jag gratulerar!


Grattis också till dig som fyller år idag!


Ta hand om dagen.

Bemärkelsedagarna är inte så många!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards