Alla inlägg den 28 september 2015

Av Kaela - 28 september 2015 21:45

 




Hur många gånger under dagarna bakåt har du sagt till dig själv att du är bra!

Att du är en människa som gör det bästa av det du har?

Tillåt mig att gissa.

Jag tror att det är mycket få av oss som sagt detta till oss själva en enda gång under veckan som gått.


När jag sitter och skriver det här önskar jag att många av er ska skriva kommentarer och säga...jo visst har jag sagt det till mig själv...en gång...två gånger...flera gånger...


Det är ju oftast oss själva vi är minst snälla emot.

Kanske flödar vi över i beröm gentemot barn, partner, arbetskamrater....men när ställde DU dig i spegeln och sa: Så vacker jag är.

Det är mycket troligare att du stod där och sökte fel.


Vi är ofta mycket hårdare mot oss själva än vad vi någonsin skulle vara mot någon annan.


Vi är kvicka att säga till oss själva att det vi gjorde var dåligt...att vi föll för frestelsen att ta en kaka till fastän byxlinningen redan stramar...att vi inte ringt våra föräldrar...besökt den sjuka vännen....och visst...visst ska vi ringa våra föräldrar ofta- så länge vi har dem- och visst ska vi besöka vänner som drabbats av sjukdom.


Men vet du - jag tror inte du glömt dina föräldrar.
Jag tror du tänker på dem varje dag, på olika sätt.

Och att banna dig själv för att du inte ringt tillräckligt ofta kommer inte att få dig att ringa oftare.

Stanna tanken på din goa mor när den kommer - försök frammana hennes varma leende för din inre blick - låt tanken vila på din fars omsorg och vänlighet-då kommer du att längta efter att ringa dem och få höra deras kära röster.


Sluta säga till dig själv att du är en dålig vän som missat att besöka din vän som har det svårt.

Fokusera istället på hur fint ni hade det den där sommaren, när ni bodde grannar - när ni gjorde en utflykt...

Och du kommer att slå knut på dig själv - med glädje för att få till en tid för att besöka henne/honom under veckan som kommer.


Glöm bara inte att Du är en fantastisk dotter/son, en underbar vän - en vacker kvinna/man.....en som alla borde vara glada att ha som vän!!!


Lova att DU säger det till dig själv innan du somnar ikväll - och till din spegelbild imorgonbitti.

Det kommer att ge dig en betydligt finare morgondag!

Nu vill jag önska DIG en god natt med sömn som ger styrka och kraft till din morgondag!

Ett citat får du också här att ta med dig in i natten:


"Skuldbelägg inte din självkänsla, utan tänk på att den är unik och värdefull - precis så som du är."


Susanne Zachau



Av Kaela - 28 september 2015 06:10

 



Leonard och Lennart har namnsdag idag - den 28 september - stort Grattis till er!


Stort grattis också till DUG som firar födelsedag!


Se till att få fina bemärkelsedagar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards