Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Möt den nya dagen med förväntan - och du kommer att tacka för den på kvällen

Av Kaela - 20 november 2015 06:08

 



En ny dag!


En ny början på ditt och mitt liv.

En ny möjlighet till en ny start.


Jag ser livet som en labyrint.

Inte en mörk, hemsk, pyramidlabyrint med mörka gångar.

Nej inte alls....

Men en labyrint där vi ibland går tillbaka och ibland framåt - full av överraskningar.


Ibland möter vi platser, personer och händelser vi inte själva har önskat.

Ibland får vi bära varandra, eller tacksamt ta emot hjälp att för att färdas till nya gångar i labyrinten.

Vissa partier går vi ensamma för att vi har valt att ha det så, eller av omständigheterna.


Varje sekund är en ny början samtidigt som vi förflyttar oss till en ny sekund och en ny början.

Allt sker nu.

Nuet är alltid nytt med ständigt nya förändringar.

Vi kan aldrig se till det gamla för det gamla har alltid förnyats.


Se vilka nya bekantskaper och upplevelser som väntar.

I de mörkaste gångarna, där jag kanske är för att jag tagit fel väg får jag låta ljuset och glädjen från de vackra stunderna lysa upp hopplösheten.

Bara så kan jag ta mig igenom alla labyrintens olika virrvarriga gångar.


Vi väljer själva hur denna gång som är denna dag ska se ut.


Börja dagen med att le mot dig själv i spegeln och berätta för dig själv hur vacker du 'r.....rynkorna är berättelse  inget skönhetsfel.


Du är vacker.

Berätta hur duktig du är.

Att du är en människa som klarar det som kommer i din väg.


Och du har startat en dag som kommer att möta dig med glädje!


Önskar DIG en fantastisk dag!

När Uu får känna att DU är ett med livet - med de DU har omkring dig!


Ett citat att fundera på medan DU kan funderapå medan DU gör DIG klar att möta DIN dag!



"För den vise är varje dag ett nytt liv."

Per Sundholm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards