Direktlänk till inlägg 16 december 2015

Våga vara du - och leva det liv du vill ha!

Av Kaela - 16 december 2015 04:46

 


  


Av någon anledning vaknade jag alltför  långt före klockan idag!

Som alltid när jag vaknar tar jag fem minuter och bara sitter och låter tankarna komma till mig.

Idag kom orden: Var dig själv - sätt inte upp hinder för det du vill göra.


Kanske inte så lätt!

Folk tycker så mycket.



Och våra egna rädslor.

Rädslan för att våga vara den vi är, och göra det vi känner är rätt för oss.


Plötsligt rasar våra ursäkter fram.


Jag är för ung, för gammal.

Men vet du - Allt för många människor tenderar att tala om för oss vad vi ska och inte ska göra baserat på vår ålder. Lyssna inte på dem.

Man brukar säga att ålder bara är en siffra.

Och det är ganska sant.

Jag har mött visa tonåringar och mindre visa äldre.


Vi har förstås en biologisk ålder.

Vår kropp bär spår av åren vi vandrat här.

Och det kan ju medföra vissa begränsningar.

Är man 80 fyllda kan det vara tufft att springa Stockholm Maraton.

Men - är det din dröm - så gör det!


Kom ihåg att det är DU som vet bäst när det gäller dig!


När dina önskningar och mål baseras på eller påverkas av vad andra tycker, är det inte längre du som är herre över ditt eget liv.

Visst är det svårt att bara stänga av reaktionerna på vad andra tycker..

Men du behöver inte rätta dig efter det.
Och du bör alltid ta andras åsikter med en nypa salt


Det är helt omöjligt att nå din fulla potential om du ägnar för mycket tid åt att fundera på vad andra tycker.

Eller om du fokuserar på din rädsla.


Man kan ju fråga sig vad det värsta är som kan hända är.

Kommer det att döda dig?

Döden är ju inte det värsta.

Det värsta som kan hända dig är att du låter dig själv dö på insidan medan du fortfarande är i livet


Med de här mycket morgontidiga funderingarna önskar jag DIG en fantastisk dag!

Glöm inte att DU är en fantastisk människa.
Du är vacker och du är i precis rätt ålder och andra omständigheter för att göra just det du längtar efter.


Här kommer morgonens citat:



"Alltför många av oss lever inte våra drömmar - istället lever vi vår rädsla!"

Les Brown




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards