Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Besegra din oro genom aktiv handling

Av Kaela - 19 december 2015 12:59

 



Oro kan vara väldigt olika saker.

Dels oron i vårt sinne.


Alla jag känner som har har gjort något nytt i livet har hamnat ansikte mot ansikte med sina rädslor.
Jag med.
Och alldeles säkert du också.

Men  oron kan också vara ett litet balanshjul som håller reda på tiden i vissa typer av mekaniska urverk.


När du hör dig själv säga att du inte är bra nog, att du inte kommer klara det – då dömer du dig själv till misslyckande.
Och gör oron sann.


Inse att just du är en fantastisk människa som klarar det du förutsätter dig att klara och säg detta till din spegelbild varje morgon.


 Se dig själv i spegeln och känna dig glad, istället för att se dig själv och känna dig orolig över dagen som ligger framför.


Jag har råkat ut för så många missöden i mitt liv – men inte ens hälften så många som jag smärtsamt förväntat mig

Jag har alltså oroat mig helt i onödan.

Så är det nog för oss alla.


Jag har lärt mig att det sätt jag bäst besegrar min oro genom är att agera.

Handla!

Kanske aktivt göra något som väntar på att bli gjort.

Då ger jag genast oron mindre plats.


För ibland är ju det vi oroar oss för inget vi kan göra något åt.

Men oron det ger oss skadar oss.

Så alla konstruktiva sätt vi kan hitta att besegra oron är ett framsteg.

Den kan kväva oss om den får fritt spelrum.


Vi kommer aldrig ifrån att vi blir oroliga ibland.

Men låt den inte bli herre i ditt liv!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards