Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Kaela - 7 januari 2016 21:58


 


Nog undrar vi kanske ibland om våra ansträngningar och välmenade försök att göra saker för andra verkligen betyder något, för man tycker sig alltför sällan se synbara resultat.

Jag tror faktiskt att trots detta är det så att det lilla ofta påverkar folk i större utsträckning än vad vi tror.


Jag vet själv hur stor betydelse det som kan tyckas vara litet för den som givit det har haft för mig. kanske ett uttryck för att någon tänker på mig när de vet att jag har det extra besvärligt - ett gott ord, ett sms, en vänlig gest, en beröring eller ett leende.


Har även blivit rörd över sådant som andra  - när de inte är medvetna om att de är iaktagna - gjort för någon annan-en liten vänlig gest som kanske ger kraft till ett steg till.

Någon sa någon gång "Sådan du är då du tror att ingen ser dig, det är den sannaste bilden av dig själv"

Allt vi gör har betydelse.


Man brukar säga att barnen gör inte som föräldarna säger, de gör som föräldrarna gör.


Någon som inte lever som den lär blir helt enkelt inte trovärdig, ord och handling måste gå hand i hand.


Visst är det fint när människor pratar om att älska- om att ge ut av sig själv- men ännu finare är det när man får se det ske.

Jag är väldigt prioriterad - det vet ni alla som brukar läsa mig -  för jag får se det hela dagarna i mitt jobb.

Som samordnare på en Frivilligcentral (www.frivilligcentralen.se) ser jag kärleksgärningar, omtankar och vänliga gester dagarna i ända.


Och det gör något med mig!

Jag påverkas av det!


Vi kan tillsammans skapa en bättre värld.

En värld där omtanke och vänskap får sitta i högsätet.


Med de här tankarna önskar jag DIG en skön avslutning på denna unika dag!


Och en god natt då du så småningom lägger dig!


Här kommer kvällens citat:


"Ju mer man vågar ge uttryck för, desto större blir möjligheterna att våga leva. "
Märta Tikkanen

Av Kaela - 7 januari 2016 17:33

 



När man kommer hem trött och frusen från jobbet är det snabb och enkel vardagsmat man vill ha att laga.


Här är en spaghettilåda med chorizokorv som verkligen gillas av de flesta och som inte heller kräver alltför mycket av kocken.



Detta behöver du ha hemma



4 portioner kokt pasta, bandspagetti

pastasås på burk, Findus Napolio är god till detta.



3 Chorizokorvar – slantas och blandas med 2.5 dl Kelda ostsås, och 320 gr findus pastasås Napoli, (burk)
(Ibland är det svårt att hiitta Napoli pastasås - eller man kanske vill göra det hela mera hemlagat.)
Ta då  3 dl passerade tomater, 0,5 tsk basilikum, 0,5 tsk persilja, 1 krm lökpulver och 0,5 tsk salt.


Blanda allt med den kokta bandspagettin och slå ut i en gratängform och strö över riven ost.

 Gratinera i ugn. 200gr i 15-20 min, eller tills osten har smält.


Kan det bli enklare.?





Av Kaela - 7 januari 2016 06:06


 



Nystart är ett ord som vi använder då och då!

Det betyder att man startar om i samma verksamhet med förnyat hopp och nya krafter - i varje fall så som jag har uppfattat ordet.


Idag är en helt ny dag!

Vi får göra en nystart.

Utrustade med erfarenheterna från igår och dagarna innan - men med ny kraft- nytt hopp och ny önskan.


En helt ny dag.

Att fylla med nya tankar som ger nya möjligheter.


Idag är en ny möjlighet att verkligen göra det du brinner för.

Eller göra det du gjorde igår - men på ett helt nytt sätt.



Hur många vardagar lever vi på ett sätt som överensstämmer med vår syn på meningsfullhet?

Idag är dagen då vi kan göra det!


En helt ny dag att äntligen  äntligen få andas ut och känna att du duger - precis som du är.


Oavsett att minusgraderna är många - se till att få komma ut i dagsljuset en stund idag.

Andas in friskheten och känn hur du fylls av nya krafter.


Önskar DIG en fantastiskt fin dag med en verklig nystart.


Här kommer morgonens citat:


"Det är aldrig för sent att bli den du skulle kunna vara."

George Elliot



Av Kaela - 7 januari 2016 06:02

  Dag






Idag är det torsdagen den 7 januari och August och Augusta har namnsdag!


Gratulerar och önskar er en fin namnsdag!


DIG som har födelsedag idag gratulerar jag också och önskar en bra dag och ett gott nytt levnadsår!








Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards