Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Kaela - 27 januari 2016 20:45

 


Tankar - det är viktigt det!

Men vad är det vi ska tänka på?


Visste du att allt du vill ha finns inne i ditt goda humör!
Det är där tankarna du vill tänka håller till – tillsammans med inspiration, goda idéer, impulser till produktiv handling och klarhet i frågor som är viktiga för dig.

Är vi på gott humör tänker vi goda tankar om andra betydligt lättare än då vi är på dåligt humör.
Så var rärr om ditt goda humör!


För visst vill du tänka goda tankar!

Nyttjar det till något?

Tankar är ju något som man har inom sig.

Ja men tanken styr handlingen så sätt igång- tänk goda tankar!
Börja med att tänka gott om dig själv!

Då blir du på ännu bättre humör.


Att bara låta tankarna flöda fritt läkande i sig, men du kan också tänka mer specifikt om saker som du är stolt över att ha klarat av!


Goda tankar är en kraftkälla för goda handlingar.

Om du tänker gott om dina medmänniskor så kommer du att handla gott emot dem.

Och det märkliga är att det nog inte dröjer innan de handlar gott mot dig.

 

Goda tankar är nämligen smittsammare än något virus.

Vill du ha en bättre värld?
Börja tänka gott!

De här tankarna kom till mig idag när jag kände mig irriterad på en medarbetare.
Tyckte att personen var för dominant - alltid ska bestämma- blir sur om den blir emotsagd osv....osv....

Jag riktigt kände hur dåligt jag mådde av de där tankarna och bestämde mig för att ändra dem genom att dra fram den här personens bra sidor.

Och tänk - de var mycket lätta att hitta - och jag mådde genast mycket bättre.

Så är det!

Våra tankar påverkar oss!

Så nog gäller det att tänka gott och se hur det förvandlar oss - och därigenom människor omkring oss!


Nu vill jag bara önska DIG en riktigt bra kväll - och så småningom när det blir dags - en god natts söm som stärker dig inför din morgondag!


Här kommer ett citat att fundera på till kvällsteet:


"Små barn lever i ett evigt mirakel, allt är ett under för dem. Det är därför deras blick är så full av poesi. Fast de är tillsammans med oss, lever de i helt andra nejder än vi. Det okända, det gudomliga omger dem."


Anatole France



Av Kaela - 27 januari 2016 05:47

 

Att vakna av väckarklockan är ingen favorit!


Inte för mig och jag tror knappast för någon annan eller!


Men har man bara fått tyst på den och kommit upp ur sängen så känns det ju genast bättre.

Dagen ligger framför - inte som ett fullständigt oskrivet ark....det ser fullt ut  när jag kastar en blick i kalendern.


Det gäller att se till att andas lite mellan de olika punkterna.
Det är ett bra sätt att finnas i det som just sker.

Finns alltid en risk när det är mycket som ska hända under dagen att man hela tiden lever  i nästa aktivitet eller moment.


Vi kan överleva ca 40 dagar utan mat, 8-10 dagar utan vatten, men bara 4-5 minuter utan syre.
Det säger en hel del om hur viktig andningen är för oss.

Så att andas är superviktigt för vår kropp.

Utan att andas överlever vi inte.


Men vi glömmer lätt hur viktigt det är att ta riktigt medvetna andningspauser oavsett hur fullt upp vi har!


Så till DIG och till mig själv  vill jag säga: stanna upp en stund nu och då - och andas djupt och medvetet!

En stund - några minuter nu och då under dagen har vi alltid tid med - och det hjälper oss att vara i det nu vi befinner oss - med hela vår varelse.


Önskar DIG en bra dag när du kan njuta av att du är hör och nu!


Ett citat att stoppa i fickan och ta med ut i dagen:


"Hur mycket vore möjligt om ingen försökte det omöjliga? "

Arne Hirdman



Av Kaela - 27 januari 2016 05:43


 



Grattis på namnsdagen idag den 27 januari - Göte och Göta!


Grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en fin bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards