Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Kaela - 8 mars 2016 19:19

 



Idag var jag hemma riktigt tidigt.

Det vill säga - normaltid efter en heltidsdag!


Hemma bjöd mannen i mitt liv på en kasslergratäng som han satt ihop själv.Med det som fanns hemma.

Jättegod var den.

Med sparris, småtomater, kassler och ris och en liten uns ingefära.


Helt hans eget recept.

Men just kassler passar till väldigt mycket saker så det är bra att ha en bit kassler i kylskåpet och göra sitt helt egna recept utifrån det man har i kylskåpet.


Min man som lagade jättelitet mat i början av vårt äktenskapå har blivit en riktig mästerkock.

Skönt tycker jag som inte är så förtjust i matlagning.


Nu är jag riktigt mätt och nöjd och tillbringar kvällen med att vara lat, innan jag går tidigt isäng.

Det är viktigt att vara lat ibland!  

 Viktigt - och nyttigt att nu och då vara otillgänglig, stänga av mobilen och bara njuta av att vara en människa på jorden en kväll i mars.


Önskar DIG en riktigt skön kväll när DU får göra just det DU vill!


Och sedan - så småningom  - när det är dags för dig att sova - en skön natts sömn med vackra drömmar.


Här kommer kvällens citat:


"Du kan få vad du än vill ha så länge du bara hjälper tillräckligt många andra att få vad de vill ha.” 
Zig Ziglar




Av Kaela - 8 mars 2016 18:08

 


Det finns ett talesätt som säger att hoppet är det sista som lämnar oss. Hopp är motsatsen till att ge upp.

För mig går hopp och tro hand i hand.

När jag tror på framtiden och att saker kommer att ordna sig då känner jag även hopp.

Och när jag hoppas vågar jag tro.


Att låta hoppet och tron gå hand i hand - är att leva i ett ständigt självläkande.

Det leder fram fram till frid och ro mitt i stormen.

Det ger en glädje som inte rubbas ens de dagar då livet inte precis leker.

Det här hoppet, den här glädjen den säger någonting om hur det är att vara människa.
Vi har något ilagt i oss. Vi har en bild av en annan möjlig värld, mer rättvis och sann än den vi oftast ser kring oss.

Det är lätt att glömma att den finns där - djupt inom mig.

Men får jag bara en stund av stillhet så hittar jag den.


Just nu är det under några veckor otroligt tufft på mitt jobb.

Alldeles för mycket att göra.

Men just de perioderna är det kanske viktigare än någonsin att ta en kort stund och bara upptäcka att glädjen finns där - och bär.

Att hoppet och tron är lika nära som vanligt.

Av Kaela - 8 mars 2016 06:06


 



Intensiv dag på arbetet igår.

Från tidiga morgonen till sena kvällen.


Idag hoppas jag på lite tidigare avslut av arbetsdagen!


Det är inte betungande att jobba långdag - men man blir trött av det!


Det är gryning utanför mitt fönster.

Jag älskar ordet "gryning".


Det har jag gemensamt med många i vårt land vet jag eftersom SvD tillsammans med läsarna nominerade de tio vackraste orden i språket i höstas - och där var gryning ett av orden.


Nu gäller det att ta tag i löftet om en ny dag och göra sitt bästa för att det blir en bra dag!

Ett annat av de vackratse orden var glänta.
Och det är också ett ord jag tycker mycket om.
Kanske för att jag ä'r en person som behöver gläntor i tillvaron.

En stund att stilla dröja och bara vara.

Jag önskar oss alla en sådan stund nu och då under dagen som ligger framför!

Idag är det ju också en alldeles särskild dag.

Det är internationella kvinnodagen!

Så - en ros till varje kvinna idag!

 

Det är fantastiskt att vara född till kvinna!


Nu vill jag önska DIG - oavsett om DU är man eller kvinna en dag när DU känner att DU är där DU vill vara och har det just som DU vill ha det!


Här kommer morgonens citat:


"Vänta inte på speciella tillfällen
Fånga de vanliga stunderna och gör dem extraordinära"

Orison Sweet Marden





Det är ett ord som är fyllt av hopp och bär löftet om en ny dag!




Av Kaela - 8 mars 2016 06:02

 


8 mars och tisdag är det idag och Siv har namnsdag!


Varmt grattis!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag!


Önskar er som har firardag en riktigt fin sådan!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards