Alla inlägg den 18 april 2016

Av Kaela - 18 april 2016 21:00

    



En gång satt jag vid en döende kvinnas sida.

Vi pratade om mycket olika saker.

Bland annat sa hon vid ett tillfälle så här: " Jag har haft ett rikt liv"


Jag funderade över de orden tills nästa gång vi sågs....och då började jag vårt samtal med att säga: "Berätta!" Vad är ett rikt liv?"


Hon svarade med att vilja fundera en stund.

Så sa hon: "Att i motgångar ändå kunna känna tacksamhet. - Att lära sig att se det glädjerika även i det lilla.- Att vara snabb att förlåta. - Ständigt påminna sig onm livets sårbarhet. - Inte tro att man vet bäst - lyssna- då lär man sig mycket."


Jag snubblade över den anteckning jag gjorde efter vårt samtal idag på morgonen.

Och jag minns hur stort det kändes - som att ha fått en gåva, när hon sa detta.

En gåva blir inte en gåva om den får ligga kvar i en dammig låda.

Därför ger jag det vidare så här - till DIG - som jag också önskar en skön avslutning på veckans första dag - och em god natts sömn!


Här kommer kvällens citat:


"Öppenheten för livet ger en blixtlik insikt i andras livssituation."

Dag Hammarskjöld

Av Kaela - 18 april 2016 06:06

 


Ny morgon och ny vecka!


En dag att känna tacksamhet på!

Tacksamhet har den förunderliga förmågan att göra oss glada.

När man känner glädje så har man lättare att ta itu med saker.

Och är man glad och tacksam så är det lättare att göra goda saker och göra val som är sprungna ur en uppskattning av det man har, en glädje i det man lever istället för en avundsjuka på dem man tycker har mera eller bättre liv.


Att känna tacksamhet påverkar både vår hälsa och livskvalitet, det ger glädje och sätter fokus på de fina saker som faktiskt finns i vårt liv.


Att vara tacksam innebär inget förnekande av de svåra och kanske till och med sorgliga saker som finns i de flestas - för att inte säga allas våra liv.

Men det hjälper oss att bära också det!


Så börja dagen med tacksamhet och den har fått den allra bästa start den kan få!


Önskar DIG en dag när DU känner att du är där du ska vara!


Här kommer morgonens citat:


"Livet mäts inte med antalet andetag vi tar, utan med de stunder som tar andan ur oss."

Okänd tänkare

Av Kaela - 18 april 2016 06:03

 



Idag den 18 april har Valdemar och Volmar namnsdag!


Varmt grattis!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Ha en härlig firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards